نرم افزار حسابداری ماهان با تخفیف ویژه

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

نرم افزار حسابداری ماهان با تخفیف ویژه

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند 20 اسلاید

آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند 20 اسلاید
دسته بندی کشاورزی و زراعت
فرمت فایل ppt
حجم فایل 1603 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند 20 اسلاید

فروشنده فایل

کد کاربری 7612

آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند 20 اسلاید

تعاریفی ازآنتالپی
1-آنتالپی عبارت است از گرمای موجود در سیال.
2-آنتالپی یک خاصیت مقداری است که به صورت مجموع انرژی داخلی یک سیستم و حاصلضرب حجم سیستم در فشاری است که ازمحیط برروی سیستم اعمال میشود و محتوای حرارتی نیز نام دارد.
H=u+p.v
انرژی داخلی
U =
فشار
P =
حجم مخصوص
=
V
در رابطه با آب و بخار آب 3 آنتالپی وجود دارد:
1-انتالپی مایع اشباع
2-انتالپی تبخیر
3-انتالپی بخار اشباع
چکیده
فرایند تولید شکر بر اساس حداقل مصرف انرژی با سرد کردن تبلور غلیظ عصاره خام:
1-استفاده از ریز صافی ها
2-استفاده از دستگاه تبادل یونی
قبل از تبلور باید عصاره خام تحت تبخیر چند مرحله ای در محدوده فشار تحت فشار جو غلیظ و تبلور انجام شود.
در این فرایند فشار بخار مصرف شده به منظور ذخیره انرژی قرار می گیرد.
برای یک ساختار تبخیر کن مصرف انرژی به پارامترهای:
دما و فشار بستگی دارد.
مقدمه
این مقال …


پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود

پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 351 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 76
پیشینه و مبانی نظری سرمایه فکری و مدیریت سود

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1) مقدمه........................................................................................................................................................

16

بخش اول

16

2-2) سرمایه فکری .... .....................................................................................................................................

19

2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری ..........................................................................................

23

2-2-2) تعریف سرمایه فکری ...........................................................................................................................

2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری..................................................................................................

26

26

2-2-4) مشترکات نظریات ................................................................................................................................

2-2-4-1) سرمایه انسانی .................................................................................................................................

2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی) ..........................................................................................................

2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری)...............................................................................................................

40

41

42

42

2-2-5) سنجش سرمایه فکری...........................................................................................................................

2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری............................................................................................................

2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری...................................................................................................

2-2-5-3) منافع و مزایای اندازه‌گیری سرمایه فکری ........................................................................................

42

42

45

45

2-2-6) مدل­ها و روش­های اندازه گیری سرمایه فکری .................................................................................

49

2-2-6-1) مدل­های سنجش غیرمالی سرمایه فکری .........................................................................................

49

2-2-6-2) مدل­های سنجش پولی و مالی سرمایه فکری ...................................................................................

52

2-2-7) گزارش‌دهی سرمایه فکری ...................................................................................................................

59

2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارش‌دهی سرمایه فکری .......................................................................

60

2-2-7-2) محتوای گزارش‌دهی سرمایه فکری .................................................................................................

62

بخش دوم : مدیریت سود...................................................................................................................................

62

2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف) ..........................................................................................................

62

2-3-1) تعریف و تبیین مدیریت سود ...........................................................................................................

62

2-3-2) تاریخچه مدیریت سود........................................................................................................................

65

2-3-3) انواع مدیریت سود ..............................................................................................................................

67

2-3-4) انگیزه­های مدیریت در مدیریت سود .................................................................................................

68

2-3-5) مدیریت سود و رابطه­ ی آن با هزینه – منفعت ...................................................................................

70

2-3-6) جایگاه مدیریت سود ...........................................................................................................................

71

2-3-7) فرضیه مدیریت سود و فرضیه بازار.....................................................................................................

72

2-3-8) روش‌های مدیریت سود ......................................................................................................................

73

2-3-9) ابزارهای مدیریت سود ..........................................................................................................................

74

2-3-10) خصوصیات روشهای مدیریت سود ..................................................................................................

77

2-3-11) عوامل موثر بر مدیریت سود ............................................................................................................

80

2-3-12) رویکردهای مختلف مطالعه مدیریت سود ........................................................................................

82

بخش سوم: پیشینه تحقیق.................................................................................................................................

83

2-4-1) تحقیقات خارجی................................................................................................................................

83

2-4-2) تحقیقات داخلی..................................................................................................................................

88


پیشینه و مبانی نظری ساختار مالکیت

پیشینه و مبانی نظری ساختار مالکیت
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 249 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 54
پیشینه و مبانی نظری ساختار مالکیت

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه....................................................................... 10

2-2- حاکمیت شرکتی........................................................... 11

2-3- اصول حاکمیت شرکتی...................................................... 13

2-4- چارچوب تئوری نمایندگی................................................ 15

2-5- مفروضات مهم تئوری نمایندگی.......................................... 17

2-6- ساختار مالکیت.................................................................. 18

2-7- ترکیب مالکیت و سهامداری مدیران...................................... 21

2-8- ترکیب مالکیت و سهامداران نهادی و عمده........................... 24

2-9- رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه.......................... 28

2-10- رابطه ترکیب مالکیت با نقدشوندگی بازار............................ 29

2-11- فرضیه ثبات مدیریتی و همگرایی منافع:............................. 35

2-12- مالکیت نهادی............................................................ 36

2-13- انواع مالکیت نهادی (فعال و منفعل).................................... 37

2-14- مالکان خانوادگی............................................................. 38

2-15- فرصتهای رشد و ساختار مالکیت :....................................... 38

2-16- ساختار مالکیت و عملکرد شرکت......................................... 39

2-17- ارزش شرکت.................................................................... 41

2-18- ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت..................................... 42

2-19- پیشینه پژوهش.............................................................. 53

2-20- خلاصه فصل................................................................ 66


پیشینه و مبانی نظری ساختار مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی

پیشینه و مبانی نظری ساختار مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 109 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پیشینه و مبانی نظری ساختار مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه. 12

2-2- ساختار مالکیت... 13

2-2-1 مالکیت و مدیریت واحدهای اقتصادی.. 13

2-2-2 گروه بندی های مختلف سهامداران. 14

2-2-2-1 انواع سهامداران با توجه به میزان کنترل بر هیأت مدیره 14

2-2-2-2 انواع سهامداران با توجه به نوع وابستگی به شرکت سرمایه پذیر. 14

2-2-2-3 انواع سهامداران با توجه به درصد مالکیت... 15

2-2-3 ساختارهای مالکیت... 15

2-2-3-1 سرمایه گذاران نهادی.. 16

2-2-3-2 سرمایه گذاران دولتی.. 18

2-2-3-2-1 تعریف شرکت های دولتی.. 20

2-2-3-2-2 طبقه بندی شرکت های دولتی در ایران. 20

2-2-3-2-3 تعداد شرکت های دولتی.. 21

2-2-3-3 سرمایه گذاران شرکتی.. 21

2-2-3-4 سرمایه گذاران مدیریتی.. 22

2-2-3-5 سرمایه گذاران خارجی.. 23

2-2-4 تمرکز مالکیت... 24

2-2-5 عوامل موثر بر تمرکز و پراکندگی مالکیت... 24

2-3- نگهداری موجودی های نقدی.. 25

2-3-1 انگیزه ‌های نگهداری موجودی ‌های نقدی توسط شرکت‌ ها 25

2-3-2 میزان بهینه موجودی‌ های نقدی شرکت‌ ها 26

2-3-3 آیا در شرکت‌ ها سطح نقدینگی هدف وجود دارد؟. 28

2-4- رابطه ی بین ساختار مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی.. 29

2-4-1 رابطه بین درصد مالکیت سرمایه گذاران نهادی و نگهداری موجودی های نقدی.. 29

2-4-2 رابطه بین درصد مالکیت دولتی و نگهداری موجودی های نقدی.. 29

2-4-3 رابطه تمرکز مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی.. 30

2-5- مروری بر تحقیقات پیشین.. 30

2-5-1 مروری بر تحقیقات مرتبط داخلی.. 30

2-5-2 مروری بر تحقیقات مرتبط خارجی.. 33


پیشینه و مبانی نظری ساختار سرمایه

پیشینه و مبانی نظری ساختار سرمایه
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 36
پیشینه و مبانی نظری ساختار سرمایه

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1- مقدمه.................................................................... 11

2-2- مبانی نظری ................................................................ 11

2-2-1- ساختار سرمایه........................................................... 11

2-2-2- عوامل موثر بر تصمیمات ساختار سرمایه...................... 13

2-2-3- تئوری ساختار سرمایه........................................19

2-2-3-1- نظریه سنتی ...............................................21

2-2-3-2- دیدگاه مودیلیانی و میلر..............................................22

2-2-3-3- تئوری موازنه ایستا .................................23

2-2-3-4- تئوری سلسله مراتبی ..........................................25

2-2-3-5- تئوری عدم تقارن اصلاعاتی........................................26

2-2-3-6- نظریه هزینه های نمایندگی بدهی ..............................27

2-2-3-7- مذاکره مجدد و انحلال شرکت ..............................28

2-2-3-8- نظریه صلاحدید مدیریت ...........................................29

2-2-4- بازده سرمایه گذاری......................................................29

2-2-5- بازده غیر عادی.....................................................31

2-3- پیشینه پژوهش.......................................................32

2-3-1- پژوهش‌های خارجی.......................................................32

2-3-2- پژوهش‌های داخلی......................................................37

2-4- خلاصه فصل.................................................................39


پیشینه و مبانی نظری ساختار سرمایه و وجه نقد آزاد

پیشینه و مبانی نظری ساختار سرمایه و وجه نقد آزاد
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 234 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
پیشینه و مبانی نظری ساختار سرمایه و وجه نقد آزاد

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1 مقدمه. 12

2 2 ادبیات موضوعی.. 13

2-2-1- تعریف ساختار سرمایه. 13

2-2-1-1-نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه. 14

2-2-1-1-1- نظریه درآمد خالص 15

2-2-1-1-2- نظریه درآمد عملیاتی خالص..... 15

2-2-1-1-3-نظریه سنتی.. 15

2-2-1-2- تئوری های مختلف پیرامون ساختار سرمایه شرکتها 16

2-2-1-2-1-تئوری مودیلیانی میلر. 16

2-2-1-2-2- مالیات و نظزیه مودیلیانی و میلر. 17

2-2-1-2-3- هزینه های ورشکستگی و نظریه مودیلیانی و میلر. 17

2-2-1-2-4- هزینه های نمایندگی و نظریه مودیلیانی و میلر. 17

2-2-1-2-5- تئوری تبادل ایستا 18

2-2-1-2-6 تئوری سلسله مراتب گزینه های تامین مالی.. 18

2-2-1-2-7 تئوری ساختار سازمانی.. 19

2-2-2- هزینه سرمایه. 19

2-2-3- عوامل موثر بر ساختار سرمایه. 20

2-2-3-1- ملاحظات مالیاتی.. 20

2-2-3-2- نوع دارایی های شرکت... 20

2-2-3-3- نوسان سود عملیاتی شرکت... 21

2-2-4 - وجه نقد آزاد. 21

2-2-4-1- تعریف جریان وجه نقد آزاد. 22

2-2-4-2- محاسبه جریان وجه نقد آزاد. 22

2-2-4-3- مشکلات نمایندگی جریان وجه نقد. 23

2-2-4-4- مکانیزم های موثر برنمایندگی جریان وجه نقد آزاد. 24

2-2-5- شاخص های عملکرد مالی.. 25

2-2-6- فرضیه کارایی بازار. 35

2-2-6-1- انواع کارایی : 35

2-2-6-2- سطوح مختلف کارایی.. 35

2-2-6-3- مفروضات بازار کانل سرمایه : 36

2-3- پیشینه تحقیق : 40

2-3-1- تحقیقات انجام شده در خارج : 40

2-3-2- ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺸﻮﺭ: 41

2-4- خلاصه فصل.. 43


پیشینه و مبانی نظری خصوصی سازی

پیشینه و مبانی نظری خصوصی سازی
دسته بندی حسابداری
فرمت فایل docx
حجم فایل 176 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 55
پیشینه و مبانی نظری خصوصی سازی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

2-1: مقدمه. 13

2-2: شواهد و تجربیات خصوصی سازی.. 15

2-3: خصوصی سازی.. 16

2-4: خصوصی سازی در کشورهای پیشرفته سرمایه داری.. 17

2-5: مفهوم خصوصی سازی.. 18

2-6: تعاریف خصوصی سازی.. 19

2-7: خصوصی سازی واقعی، دمیدن روح تازه در کالبد اقتصاد بیمار دولتی.. 21

2-8: روش های خصوصی سازی.. 23

2-9: دلایل خصوصی سازی.. 24

2-10: اهداف خصوصی سازی.. 26

2-11: موانع خصوصی سازی در ایران. 27

2-12: مکانیسم خصوصی سازی.. 31

2-13: شرکت مادر تخصصی.. 33

2-14: خصوصی سازی از منظر قوانین.. 33

2-15: سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 39

2-17: سازمان خصوصی سازی.. 45

2-18: نسبت های مالی.. 46

2-19: نسبت های سودآوری.. 47

2-20: کارایی.. 47

2-21: انگیزه ها و ویژگی های شرکتهای خصوصی در مقایسه با بخش دولتی.. 49

2-22: سودآوری و کارایی مدیریتی.. 51

2-23: تحلیل و تفسیر نسبت ها ی سودآوری.. 51

2-24: محدودیت نسبت ها 55

2-25: پیشینه تحقیق.. 57