دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1603 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 20 |
آنتالپی و تبخیر و کاربرد آن در صنعت قند 20 اسلاید
تعاریفی ازآنتالپی
1-آنتالپی عبارت است از گرمای موجود در سیال.
2-آنتالپی یک خاصیت مقداری است که به صورت مجموع انرژی داخلی یک سیستم و حاصلضرب حجم سیستم در فشاری است که ازمحیط برروی سیستم اعمال میشود و محتوای حرارتی نیز نام دارد.
H=u+p.v
انرژی داخلی
U =
فشار
P =
حجم مخصوص
=
V
در رابطه با آب و بخار آب 3 آنتالپی وجود دارد:
1-انتالپی مایع اشباع
2-انتالپی تبخیر
3-انتالپی بخار اشباع
چکیده
فرایند تولید شکر بر اساس حداقل مصرف انرژی با سرد کردن تبلور غلیظ عصاره خام:
1-استفاده از ریز صافی ها
2-استفاده از دستگاه تبادل یونی
قبل از تبلور باید عصاره خام تحت تبخیر چند مرحله ای در محدوده فشار تحت فشار جو غلیظ و تبلور انجام شود.
در این فرایند فشار بخار مصرف شده به منظور ذخیره انرژی قرار می گیرد.
برای یک ساختار تبخیر کن مصرف انرژی به پارامترهای:
دما و فشار بستگی دارد.
مقدمه
این مقال …
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 351 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 76 |
بصورت فایل ورد همراه با منابع 2-1) مقدمه........................................................................................................................................................ |
16 |
بخش اول |
16 |
2-2) سرمایه فکری .... ..................................................................................................................................... |
19 |
2-2-1) مبانی نظری و سیر تاریخی سرمایه فکری .......................................................................................... |
23 |
2-2-2) تعریف سرمایه فکری ........................................................................................................................... 2-2-3) انواع طبقه بندی اجزای سرمایه فکری.................................................................................................. |
26 26 |
2-2-4) مشترکات نظریات ................................................................................................................................ 2-2-4-1) سرمایه انسانی ................................................................................................................................. 2-2-4-2) سرمایه ساختاری (سازمانی) .......................................................................................................... 2-2-4-3) سرمایه ارتباطی ( مشتری)............................................................................................................... |
40 41 42 42 |
2-2-5) سنجش سرمایه فکری........................................................................................................................... 2-2-5-1) دلایل سنجش سرمایه فکری............................................................................................................ 2-2-5-2) اهداف اندازه گیری سرمایه فکری................................................................................................... 2-2-5-3) منافع و مزایای اندازهگیری سرمایه فکری ........................................................................................ |
42 42 45 45 |
2-2-6) مدلها و روشهای اندازه گیری سرمایه فکری ................................................................................. |
49 |
2-2-6-1) مدلهای سنجش غیرمالی سرمایه فکری ......................................................................................... |
49 |
2-2-6-2) مدلهای سنجش پولی و مالی سرمایه فکری ................................................................................... |
52 |
2-2-7) گزارشدهی سرمایه فکری ................................................................................................................... |
59 |
2-2-7-1) مفروضات زیربنایی مدل گزارشدهی سرمایه فکری ....................................................................... |
60 |
2-2-7-2) محتوای گزارشدهی سرمایه فکری ................................................................................................. |
62 |
بخش دوم : مدیریت سود................................................................................................................................... |
62 |
2-3) سود مورد انتظار (عادی یا هدف) .......................................................................................................... |
62 |
2-3-1) تعریف و تبیین مدیریت سود ........................................................................................................... |
62 |
2-3-2) تاریخچه مدیریت سود........................................................................................................................ |
65 |
2-3-3) انواع مدیریت سود .............................................................................................................................. |
67 |
2-3-4) انگیزههای مدیریت در مدیریت سود ................................................................................................. |
68 |
2-3-5) مدیریت سود و رابطه ی آن با هزینه – منفعت ................................................................................... |
70 |
2-3-6) جایگاه مدیریت سود ........................................................................................................................... |
71 |
2-3-7) فرضیه مدیریت سود و فرضیه بازار..................................................................................................... |
72 |
2-3-8) روشهای مدیریت سود ...................................................................................................................... |
73 |
2-3-9) ابزارهای مدیریت سود .......................................................................................................................... |
74 |
2-3-10) خصوصیات روشهای مدیریت سود .................................................................................................. |
77 |
2-3-11) عوامل موثر بر مدیریت سود ............................................................................................................ |
80 |
2-3-12) رویکردهای مختلف مطالعه مدیریت سود ........................................................................................ |
82 |
بخش سوم: پیشینه تحقیق................................................................................................................................. |
83 |
2-4-1) تحقیقات خارجی................................................................................................................................ |
83 |
2-4-2) تحقیقات داخلی.................................................................................................................................. |
88 |
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 249 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 54 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه....................................................................... 10
2-2- حاکمیت شرکتی........................................................... 11
2-3- اصول حاکمیت شرکتی...................................................... 13
2-4- چارچوب تئوری نمایندگی................................................ 15
2-5- مفروضات مهم تئوری نمایندگی.......................................... 17
2-6- ساختار مالکیت.................................................................. 18
2-7- ترکیب مالکیت و سهامداری مدیران...................................... 21
2-8- ترکیب مالکیت و سهامداران نهادی و عمده........................... 24
2-9- رابطه ساختار مالکیت با کارآیی بازار سرمایه.......................... 28
2-10- رابطه ترکیب مالکیت با نقدشوندگی بازار............................ 29
2-11- فرضیه ثبات مدیریتی و همگرایی منافع:............................. 35
2-12- مالکیت نهادی............................................................ 36
2-13- انواع مالکیت نهادی (فعال و منفعل).................................... 37
2-14- مالکان خانوادگی............................................................. 38
2-15- فرصتهای رشد و ساختار مالکیت :....................................... 38
2-16- ساختار مالکیت و عملکرد شرکت......................................... 39
2-17- ارزش شرکت.................................................................... 41
2-18- ارزش با فرض تداوم فعالیت شرکت..................................... 42
2-19- پیشینه پژوهش.............................................................. 53
2-20- خلاصه فصل................................................................ 66
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 109 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 32 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه. 12
2-2- ساختار مالکیت... 13
2-2-1 مالکیت و مدیریت واحدهای اقتصادی.. 13
2-2-2 گروه بندی های مختلف سهامداران. 14
2-2-2-1 انواع سهامداران با توجه به میزان کنترل بر هیأت مدیره 14
2-2-2-2 انواع سهامداران با توجه به نوع وابستگی به شرکت سرمایه پذیر. 14
2-2-2-3 انواع سهامداران با توجه به درصد مالکیت... 15
2-2-3 ساختارهای مالکیت... 15
2-2-3-1 سرمایه گذاران نهادی.. 16
2-2-3-2 سرمایه گذاران دولتی.. 18
2-2-3-2-1 تعریف شرکت های دولتی.. 20
2-2-3-2-2 طبقه بندی شرکت های دولتی در ایران. 20
2-2-3-2-3 تعداد شرکت های دولتی.. 21
2-2-3-3 سرمایه گذاران شرکتی.. 21
2-2-3-4 سرمایه گذاران مدیریتی.. 22
2-2-3-5 سرمایه گذاران خارجی.. 23
2-2-4 تمرکز مالکیت... 24
2-2-5 عوامل موثر بر تمرکز و پراکندگی مالکیت... 24
2-3- نگهداری موجودی های نقدی.. 25
2-3-1 انگیزه های نگهداری موجودی های نقدی توسط شرکت ها 25
2-3-2 میزان بهینه موجودی های نقدی شرکت ها 26
2-3-3 آیا در شرکت ها سطح نقدینگی هدف وجود دارد؟. 28
2-4- رابطه ی بین ساختار مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی.. 29
2-4-1 رابطه بین درصد مالکیت سرمایه گذاران نهادی و نگهداری موجودی های نقدی.. 29
2-4-2 رابطه بین درصد مالکیت دولتی و نگهداری موجودی های نقدی.. 29
2-4-3 رابطه تمرکز مالکیت و نگهداری موجودی های نقدی.. 30
2-5- مروری بر تحقیقات پیشین.. 30
2-5-1 مروری بر تحقیقات مرتبط داخلی.. 30
2-5-2 مروری بر تحقیقات مرتبط خارجی.. 33
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 91 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 36 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه.................................................................... 11
2-2- مبانی نظری ................................................................ 11
2-2-1- ساختار سرمایه........................................................... 11
2-2-2- عوامل موثر بر تصمیمات ساختار سرمایه...................... 13
2-2-3- تئوری ساختار سرمایه........................................19
2-2-3-1- نظریه سنتی ...............................................21
2-2-3-2- دیدگاه مودیلیانی و میلر..............................................22
2-2-3-3- تئوری موازنه ایستا .................................23
2-2-3-4- تئوری سلسله مراتبی ..........................................25
2-2-3-5- تئوری عدم تقارن اصلاعاتی........................................26
2-2-3-6- نظریه هزینه های نمایندگی بدهی ..............................27
2-2-3-7- مذاکره مجدد و انحلال شرکت ..............................28
2-2-3-8- نظریه صلاحدید مدیریت ...........................................29
2-2-4- بازده سرمایه گذاری......................................................29
2-2-5- بازده غیر عادی.....................................................31
2-3- پیشینه پژوهش.......................................................32
2-3-1- پژوهشهای خارجی.......................................................32
2-3-2- پژوهشهای داخلی......................................................37
2-4- خلاصه فصل.................................................................39
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 234 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 39 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1 مقدمه. 12
2– 2 ادبیات موضوعی.. 13
2-2-1- تعریف ساختار سرمایه. 13
2-2-1-1-نظریه های مرتبط با ساختار سرمایه. 14
2-2-1-1-1- نظریه درآمد خالص 15
2-2-1-1-2- نظریه درآمد عملیاتی خالص..... 15
2-2-1-1-3-نظریه سنتی.. 15
2-2-1-2- تئوری های مختلف پیرامون ساختار سرمایه شرکتها 16
2-2-1-2-1-تئوری مودیلیانی میلر. 16
2-2-1-2-2- مالیات و نظزیه مودیلیانی و میلر. 17
2-2-1-2-3- هزینه های ورشکستگی و نظریه مودیلیانی و میلر. 17
2-2-1-2-4- هزینه های نمایندگی و نظریه مودیلیانی و میلر. 17
2-2-1-2-5- تئوری تبادل ایستا 18
2-2-1-2-6 تئوری سلسله مراتب گزینه های تامین مالی.. 18
2-2-1-2-7 تئوری ساختار سازمانی.. 19
2-2-2- هزینه سرمایه. 19
2-2-3- عوامل موثر بر ساختار سرمایه. 20
2-2-3-1- ملاحظات مالیاتی.. 20
2-2-3-2- نوع دارایی های شرکت... 20
2-2-3-3- نوسان سود عملیاتی شرکت... 21
2-2-4 - وجه نقد آزاد. 21
2-2-4-1- تعریف جریان وجه نقد آزاد. 22
2-2-4-2- محاسبه جریان وجه نقد آزاد. 22
2-2-4-3- مشکلات نمایندگی جریان وجه نقد. 23
2-2-4-4- مکانیزم های موثر برنمایندگی جریان وجه نقد آزاد. 24
2-2-5- شاخص های عملکرد مالی.. 25
2-2-6- فرضیه کارایی بازار. 35
2-2-6-1- انواع کارایی : 35
2-2-6-2- سطوح مختلف کارایی.. 35
2-2-6-3- مفروضات بازار کانل سرمایه : 36
2-3- پیشینه تحقیق : 40
2-3-1- تحقیقات انجام شده در خارج : 40
2-3-2- ﺗﺤﻘﻴﻘﺎﺕ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺷﺪﻩ ﺩﺭ ﺩﺍﺧﻞ ﻛﺸﻮﺭ: 41
2-4- خلاصه فصل.. 43
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 176 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 55 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1: مقدمه. 13
2-2: شواهد و تجربیات خصوصی سازی.. 15
2-3: خصوصی سازی.. 16
2-4: خصوصی سازی در کشورهای پیشرفته سرمایه داری.. 17
2-5: مفهوم خصوصی سازی.. 18
2-6: تعاریف خصوصی سازی.. 19
2-7: خصوصی سازی واقعی، دمیدن روح تازه در کالبد اقتصاد بیمار دولتی.. 21
2-8: روش های خصوصی سازی.. 23
2-9: دلایل خصوصی سازی.. 24
2-10: اهداف خصوصی سازی.. 26
2-11: موانع خصوصی سازی در ایران. 27
2-12: مکانیسم خصوصی سازی.. 31
2-13: شرکت مادر تخصصی.. 33
2-14: خصوصی سازی از منظر قوانین.. 33
2-15: سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران. 39
2-17: سازمان خصوصی سازی.. 45
2-18: نسبت های مالی.. 46
2-19: نسبت های سودآوری.. 47
2-20: کارایی.. 47
2-21: انگیزه ها و ویژگی های شرکتهای خصوصی در مقایسه با بخش دولتی.. 49
2-22: سودآوری و کارایی مدیریتی.. 51
2-23: تحلیل و تفسیر نسبت ها ی سودآوری.. 51
2-24: محدودیت نسبت ها 55
2-25: پیشینه تحقیق.. 57