نرم افزار حسابداری ماهان با تخفیف ویژه

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

نرم افزار حسابداری ماهان با تخفیف ویژه

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

مبانی نظری و پیشینه مکاتب اخلاقی

مبانی نظری و پیشینه مکاتب اخلاقی
دسته بندی معارف اسلامی
فرمت فایل docx
حجم فایل 56 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
مبانی نظری و پیشینه مکاتب اخلاقی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

تعریف مفهوم اخلاق

واژه اخلاق جمع خُلق و خَلق است و در لغت به معنی "مفاهیم خوی ها، طبیعت باطنی، سرشت درونی، طبع، مروت، خوش رفتاری" (دهخدا، 1357)

ابوعلی ابن مسکویه که از عالمان پیشین است در تعریف علم اخلاق چنین می گوید: "خُلق همان حالتی است که برای نفس انسانی حاصل می گردد که نفس را به جانب افعال آن و بدون تفکر و تامل به سوی کارهایی تحریک و فرا می خواند" (ابن مسکویه، 51:1415) "در آن هیئت نفسانی و حالت راسخه ای که خُلق نامیده می شود، اگر کانون افعال نیکو باشد، آن را خُلق حَسَن و اگر مصدر اعمال زشت باشد، آن را خُلق قبیح می نامند" (همان؛ 25)

خواجه نصیرالدین طوسی نیز در کتاب اخلاق ناصری بیان کرده است:

"خلق ملکه ای نفسانی است که باعث صدور افعال بدون فکر و تامل است و در حکمت نظری روشن شده است که از کیفیات، آنچه به سرعت از بین می رود، آن را حال خوانند و آنچه زوال آن به کندی باشد، آن را ملکه گویند. پس ملکه کیفیتی بوَد از کیفیات نفسانی و این ماهیت خُلق است". (طوسی؛1364؛101)

فیض کاشانی در کتاب المحجه البیضاء نیز علم اخلاق را علمی می دانند که :"به کمک آن از حالات مختلف قلب اطلاع حاصل می شود که برخی از آنها پسندیده است، مانند صبر، شکر، اخلاص و شماری دیگر مذموم و قبیح است مانند حد و خیانت". (فیض کاشانی؛ بی تا: 31)


مبانی نظری و پیشینه مسئولیت پذیری اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه مسئولیت پذیری اجتماعی
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 119 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 45
مبانی نظری و پیشینه مسئولیت پذیری اجتماعی

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مسئولیت پذیری اجتماعی

امروزه سازمانها و کسب و کارها با چالش جدیدی روبرو شده اند؛ بطوریکه جهت بقا و موفقیتشان لازم است بین نظامهای اقتصادی و اجتماعی شان رابطه ایجاد کنند؛ عملکرد اجتماعی سازمان هم برآوردکننده ارزشهای اخلاقی و هم ارزشهای مالی سازمان است.عملکرد اجتماعی سازمانی امروزه موضوع مهمی برای خط مشی گزاران عمومی و مدیران و ذینفعان سازمانی شده است (مارس[1]، 2000). باربارا[2] در سال 1994 بیان می دارد که شاید عملکرد اجتماعی منجر به کسب منفعت در سازمان گردد، اما این یک دلیل محدود برای اعمال عملکرد اجتماعی سازمانی محسوب می گردد و دلیل وجود اعمال مذکور فراتر از اینهاست (باربارا و دیگران،1994). لازم است که یک مدیر بداند چه کاری از نظر اخلاقی و اجتماعی درست است و بدون اینکه کار سازمانش را دچار مشکل کند آن را انجام دهد (گایلا[3]، 1991). مدیران امروزی باید ابعاد اجتماعی و عمومی حرفۀ خود را شناخته و از آثار سازمان خود بر محیط اجتماعی آگاه باشند. مدیران باید از جزءنگری و شیفتگی صرف به اهداف سازمانی خود دست بردارند (الوانی، 1378). اندیشمندان زیادی تلاش کردند تا چارچوبهای نظری را جهت طراحی و ارزیابی نقش و اثرات سازمان در جامعه توسعه دهند اما یک عدم اجماع در معناشناختی، چارچوب ساختاری، گفتمان و همچنین ارزیابی در این خصوص دیده می شود که لازمست یک کانون و محوریتی جهت سامان به این تعدد معنایی، تعریف و شناسایی گردد. سازمان و جامعه هر کدام به سطح بالائی از مفاهیم و نظریات بنیادی دست یافته اند و زمان آن رسیده که با ایجاد تعامل میان این مقولات به اصول مسئولیت و پاسخگویی اجتماعی رسید. (جان[4]، 2006).



[1] marc

[2] Barbara

[3] Ciulla

[4] . John


دانلود مقاله دوربین مداربسته

سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته اند با توجه به سابقه طولانی این سیستم ها، تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت ها، آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها، نکات مهم در یک سیستم نظارت تصویری و موارد بسیار دیگر می تواند کمک شایانی ب
دسته بندی برق
فرمت فایل doc
حجم فایل 92 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
دانلود مقاله دوربین مداربسته

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

مقاله در مورد دوربین مداربسته، دوربین مداربسته، دوربین مداربسته و انتقال تصویر، دوربین مداربسته تحت شبکه

مقدمه

سیستم های نظارت تصویری از سالیان پیش به عنوان ابزاری مهم در بحث نظارت و ایجاد امنیت مورد استفاده قرار گرفته اند . با توجه به سابقه طولانی این سیستم ها، تحولات و پیشرفت های بسیار زیادی در این حوزه صورت پذیرفته است که اطلاع از روند این پیشرفت ها، آخرین دستاوردها و تکنولوژی ها، نکات مهم در یک سیستم نظارت تصویری و موارد بسیار دیگر می تواند کمک شایانی به مدیران و کارشناسانی که در حال انتخاب و پیاده سازی یک سیستم نظارت تصویری می نمایند، باشد. در همین راستا در ادامه به صورت مختصر به بخشی از مهم ترین موارد اشاره می گردد .

مراحل استاندارد جهت اجرای یک پروژه نظارت تصویری :

در این بخش به صورت خلاصه بخشی از مهمترین فعالیت هایی که باید در قبل، حین و بعد از اجرای پروژه نظارت تصویری صورت پذیرد را مورد بررسی قرار می دهیم .

  • بررسی تئوری و اجزای اصلی سیستم

در ابتدای طرح، باید مطالعات جامعی بر روی مبحث سیستم های نظارت تصویری، اجزا، استانداردها و تکنولوژی های روز دنیا صورت پذیرد تا دامنه موضوع و ابعاد به خوبی روشن گردد .

  • جمع آوری اطلاعات شرکت های موجود

در این مرحله باید سعی گردد اطلاعات شرکت ها و محصولات موجود و در دسترس تاحد امکان از طریق اینترنت، مجلات، تبلیغات و سایر اطلاعات موجود جمع آوری گردد .

  • تهیه RFP

در ادامه بر اساس نیازمندیهای حراست و سایر کاربران سیستم و نیز اطلاعات استخراج شده از مرحله بررسی تئوری سیستم، یک RFP تهیه گردد و به شرکت های معتبر ارسال گردد .

  • دریافت اطلاعات محصولات در دسترس

بر اساس اطلاعات اطلاعات فنی و اقتصادی دریافت شده از شرکت ها و مطالعه دقیق مستندات مذکور، نکات ابهام آنها نیز از طریق ارتباط مداوم با شرکت ها برطرف گردد .

  • تست عملی دوربین ها در مکان های واقعی با نظارت کاربران نهایی

به این دلیل که کاربر نهایی سیستم باید در مرحله انتخاب، توانمندی سیستم نظارت تصویری را از نزدیک لمس نماید، مارک های مختلفی از دوربین ها با ویژگی های گوناگون در محل های مختلف مورد نظر در شرایط شبیه سازی شده واقعی و با حضور کارشناسان حراست و کاربران نهایی مورد تست و بررسی قرار گیرد .

  • بررسی سیستم از لحاظ سازگاری با سایر سیستم ها

در صورتی که سیستم های دیگری همانند اتوماسیون ساختمانی، کنترل دسترسی، حضور و غیاب، اعلام حریق و غیره در سازمان وجود داشته که نیاز باشد با سیستم نظارت تصویری یکپارچه گردد، در این مرحله باید به این یکپارچه سازی توجه گردد .

  • بررسی دقیق پارامترهای مختلف سیستم از لحاظ تئوری و تجربیات موجود جهانی

بعد از این که دایره انتخاب محدودتر گردید، در این مرحله پارامترهای مختلف سیستم از قسمت های سخت افزاری تا نرم افزاری به صورت دقیق و جز به جز مورد بررسی قرار می گیرد تا شاخص های مهم و تاثیر گذار در سیستم نظارت تصویری استخراج گردد .

  • بررسی کلی استانداردهای در دسترس

در این مرحله باید سعی گردید استانداردهای در دسترس در مورد اجزای مختلف سیستم نظارت تصویری مورد توجه و بررسی قرار گیرد .

  • مقایسه فنی و اقتصادی راه حل های بهینه از جهات مختلف

بر اساس اطلاعات بدست آمده فنی و اقتصادی از مارک های مختلف سیستم های نظارت تصویری، باید مقایسه ای از لحاظ فنی و اقتصادی بین آنها صورت پذیرد که از جمله پارامترهای مهم در این مقایسه علاوه بر شاخص های فنی، می توان به مواردی همانند هزینه نهایی سیستم، کارآیی و کیفیت، هزینه تعمیرات و نگهداری، هزینه گسترش سیستم، قابلیت اطمینان و موارد بسیار دیگر اشاره نمود .

  • انتخاب راه حل، محصول و شرکت نهایی

بر اساس بررسی های صورت گرفته و نیز جلساتی با حضور شرکت هایی که به عنوان کاندیدهای نهایی انتخاب می گردند و نیز ارتباطات مداوم با آنها محصول و شرکت مناسب انتخاب می گردد .

  • مستند سازی کلیه خواسته ها از سوی حراست و کاربر نهایی

جهت تکمیل خواسته ها و نیز طراحی نهایی، کلیه خواسته های حراست و یا کاربران نهایی باید مستند گردد.

  • مکان یابی دقیق محل های نصب

با توجه به این که محل های دوربین ها در طول طراحی معمولا جابجا می گردد، در این مرحله با استفاده از تجهیزاتی همانند بالابر و دوربین، مکان هایی که در مورد محل نهایی نصب دوربین ها مورد توافق قرار نگرفته اند را با حضور کارشناسان حراست و یا کاربران نهایی، در ارتفاع ها و زاویه های مختلف مورد بررسی و تست تصویری قرار داد تا مکان های دقیق و زاویه های نصب مشخص گردد .

  • اجرای کلیه امور مربوط به نصب

در این مرحله کار بستر سازی سیستم شامل کنده کاری، مسیر کشی و لوله گذاری برای عبور کابل ها، نیز انجام می پذیرد. همچنین طراحی دکل ها با استفاده از نرم افزارهای تخصصی نیز باید صورت پذیرد. همچنین سایر تجهیزات همانند بستر ارتباطی، UPS، برق گیر و غیره نیز به موازات این مرحله باید انجام پذیرد .

  • تست و راه اندازی سیستم

در این مرحله کلیه تجهیزات مرتبط با طرح همانند دوربین ها، سیستم های ارتباطی، نرم افزار مرکزی، اتاق کنترل و غیره نصب و راه اندازی و مشکلات احتمالی بر طرف می گردد .

  • تهیه کلیه نقشه ها و مستندات سیستم

جهت کارکرد مداوم، صحیح و دقیق پروژه، نقشه های نهایی و تمامی گام ها و اطلاعاتی که در طول پروژه بدست آمده است با مستند گردد .

  • تهیه اصول کاربری سیستم

یکی از مسائل بسیار تاثیر گذار قوانین، ساختار و نحوه استفاده از سیستم می باشد. به همین دلیل در این مرحله کلیه قوانین و دستور العمل های مربوط به استفاده بهینه از سیستم فراهم می گردد و آموزش های لازم به کاربران سیستم داده می شود .

  • تهیه ساختار و برنامه تعمیر و نگهداری

یکی از مباحث بسیار تاثیر گذار بر بالا بردن قابلیت اطمینان و پایداری سیستم، مبحث تعمیرات و نگهداری از سیستم می باشد که خود شامل انواع مختلفی از روش ها می گردد. در این مرحله تعیین ساختار تعمیرات و نگهداری، برنامه و استراتژی ها، نحوه مستند سازی تغییرات و تعمیرات و آموزش پرسنل تعمیر و نگهداری صورت می پذیرد .

  • مستند سازی و به روز رسانی اطلاعات جمع آوری شده در طول پروژه

جهت ثبت هر گونه تغییرات و یا توسعه سیستم و نیز اطلاع از پشرفت های مختلف در حوزه سیستم مربوطه باید به صورت منظم این مستندسازی ها و به روز رسانی ها انجام پذیرد .

تکامل سیستم های نظارت تصویری

در این بخش جهت آشنایی به صورت مختصر به تکامل سیستم های نظارت تصویری می پردازیم .

  • Analog CCTV system using VCR

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت فراگیر

مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت فراگیر
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
مبانی نظری و پیشینه مدیریت کیفیت فراگیر

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

سیر تکاملی مدیریت کیفیت فراگیر

شرکت های مواد غذایی از مدیریت کیفیت برای اجتناب از محصولات نامرغوب و جلوگیری از افزایش هزینه ها و پرهیز از شکایت مشتریان استفاده می کنند (Kafetzopoulos and Gotzamani,2014). مدیریت کیفیت فراگیر که امروزه از آن صحبت می کنیم، در اواسط دهه 1920 در کارخانه وسترن الکتریک برای طراحی یک سیستم زنگ تلفن شروع شد. مدیریت کیفیت فراگیر در اصل همان کنترل کیفیت آماری بوده است. فردی به نام والتر شوهارت یک زنگ طراحی کرد که نقایصش به صفر می رسید. در سال 1931 شوهارت کتابی تحت عنوان "کنترل اقتصادی کیفیت محصولات تولیدات صنعتی" منتشر کرد . شوهارت در این کتاب، کنترل کیفیت، گسترش تکنیک های آماری برای ارزیابی تولید، بهبود و کیفیت را تعریف نمود (زانگ, 1997 , ص11). در سال 1935 آماردان انگلیسی کتاب خود را تحت عنوان "کاربرد روش های آماری در استاندارد کردن فعالیتهای صنعتی و کنترل کیفیت" منتشر کرد. تا سال 1937 کمتر از ده شرکت آمریکایی، کنترل کیفیت آماری را به مورد اجرا گذاشته بودند. در سال 1946 سازمان غیر انتفاعی اتحادیه مهندسان و دانشمندان ژاپن (JUSE) تاسیس شد. در سال 1946 جامعه کنترل کیفیت آمریکا تشکیل شد. در سال 1949 طرف های علاقمند از انجمن ها ی دانشگاهی، صنعتی و دولتی در JUSE تشکیل جلسه دادند و گروهی به نام «گروه تحقیق درباره کنترل کیفیت» QCRJ را با هدف اجرای تحقیق کنترل کیفیت و آموزش و ارتقای آن در ژاپن، ایجاد کردند (رجب بیگی و سلیمی، 1374 ، ص22-21). از دهه 1950 به بعد ، بتدریج پایه رویکرد مدیریت کیفیت جامع مطرح شده و از اوایل دهه 1980 به عنوان یک شیوه فلسفی مدیریتی جدید در عرصه مدیریت کیفیت نقش مؤثری را ایفا کرده است (لامعی، 1378 ،ص55 ). در دهه 1990، مدیریت کیفیت جامع به یکی از استراتژی های رقابتی بسیار جذاب برای شرکتهایی بـــدل شد که در جست وجوی تفاوت چشمگیری با دیگران بودند. دانشگاهیان و صنعتگران به این جاذبه کــه مدیریت کیفیت جامع سازمان را تشویق به تمرکز بر نیاز مشتری به وسیله فرآیند بهبود و توجه به بهبود هزینه ها، کیفیت و رضایت مشتری می نمود، اذعان کردند. پایه مدیریت کیفیت جامع مبتنی بود بر پیگیری فعالانه بهبود مستمر، درک نگرش مشتریان درون سازمان، آموزش و توسعه در تمامی ابعاد سازمانــی. اما عده ای نیز معتقد بودند که فلسفه مدیریت کیفیت جامع محدودیت های خاص خود را داراست. یافته های سیتکین[1] نشـان می دهد که مدیریت کیفیت جامع برای مباحثی چون فروش مازاد اندازه، خطرناک بوده و کارایی و اجرای آن زیانبار است و این بخشی از ناتوانی مدیریت کیفیت جامع است. محققان معتقدند که امروزه بازاریابی مدیریت کیفیت جامع تبدیل به صنعت خاص خود شده است و درک مدیریت کیفیت جامع به عنوان یک نتیجه اجرای همه جانبه آن گسترش یافته است. لوتانز[2] بر این باور است که مدیریت کیفیت جامع قادر به درک تغییرات آتی نیست و پیشنهاد می کند که زمان کافی صرف مدیریت کیفیت جامع شود. گروهی نیز معتقدند که سازمان یادگیرنده به دلیل وابستگی متقابلی که دارد گام منطقی بعدی در ارزش گذاری تغییرات است. (باران دوست و رحمانی، 1382،ص18). در سالهای اخیر نظام های ارتقای مدیریت کیفیت به سرعت متحول شده اند. از حدود دو دهه گذشته فعالیتهای بازرسی ساده با روشهای کنترل کیفیت تکمیل جایگزین گردیده اند تضمین کیفیت به وجود آمده و راه تکامل در پیش گرفته که هم اکنون ارتقای مستمر کیفیت با مدیریت جامع کیفیت (TQM) جای همه آنها را گرفته است (تفرشی و همکاران، 1381-صص70-50).


[1] - Sitkin

[2] - Luthauns


مبانی نظری و پیشینه ارزیابی و مدیریت عملکرد

مبانی نظری و پیشینه ارزیابی و مدیریت عملکرد
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 37 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
مبانی نظری و پیشینه ارزیابی و مدیریت عملکرد

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

ارزیابی عملکرد

سازمان‌ها اصولاً به‌منظور رسیدن به هدف‌هایی ایجاد گردیده‌اند، که میزان موفقیت آن‌ها در دستیابی به این هدف‌ها ارتباط مستقیم با نحوه عملکرد کارکنان دارد. عملکرد مناسب و اثربخش، کلید موفقیت سازمان‌ها تلقی می‌شود. عملکرد مطلوب به معنی بهره‌وری، کیفیت، سودآوری و مشتری مداری است. از آنجا که بقای سازمان‌ها، به‌ویژه بنگاه‌های اقتصادی در گرو بهبود مستمر عملکرد کارکنان باهدف افزایش توان رقابتی و کسب منافع بیشتر است، لذا سازمان‌ها و مؤسسات جهت تشخیص میزان کارایی کارکنان، در پیشبرد اهداف سازمان به ارزیابی عملکرد آن‌ها می‌پردازند. بنابراین ارزشیابی کارکنان و عملکردشان در مدیریت منابع انسانی، از جایگاه مهمی برخوردار است.

توانایی تعریف، سنجش و ارزیابی عملکرد یکی از شرایط موردنیاز برای بهبود در هر سازمانی است. قبل از اینکه یک سازمان بتواند عملکرد خود را بهبود بخشد نیازمند توانمند کردن خود در زمینه سنجش، ارزیابی و ارائه عملکرد خود است.

ارزیابی عملکرد به مجموعه اقدامات و اطلاعاتی اطلاق می‌گردد که به‌ منظور افزایش سطح استفاده بهینه از امکانات و منابع جهت دستیابی به اهداف به شیوه اقتصادی توأم با کارایی و اثربخشی صورت می‌گیرد، به‌طوری‌که ارزیابی عملکرد در بعد سازمانی معمولاً اثربخشی فعالیت‌ها است. منظور از اثربخشی، میزان دستیابی به اهداف و برنامه‌ها با ویژگی کارا بودن فعالیت‌ها و عملیات است (داریانی و همکاران، 1386).

منظور از ارزیابی عملکرد، فرایندی است که به‌وسیله آن کار کارکنان در فواصلی معین و به‌طور رسمی، مورد بررسی و سنجش قرار می‌گیرد. شناخت کارکنان قوی و اعطای پاداش به آن‌ها و از این طریق، ایجاد انگیزه برای بهبود عملکرد آنان و سایر کارکنان، از جمله علل اصلی ارزیابی عملکرد است

در گذشته مدیران کلاسیک ارزیابی عملکرد را فقط به‌منظور کنترل کارکنان انجام می‌دادند، در حالی‌ که امروزه جنبه راهنمایی و ارشادی این عمل اهمیت بیشتری یافته است و هدف اصلی از ارزیابی عملکرد این است که اطلاعات ضروری درباره نیروهای شاغل در سازمان جمع‌آوری‌شده و در دسترس مدیران قرار گیرد تا آن‌ها بتوانند تصمیمات به‌جا و لازم را در جهت بالا بردن کمیت و کیفیت کارکنان اتخاذ نمایند (قاسمی، 1387). ارزیابی عملکرد، فرایندی است که برای ارزیابی پیشرفت به‌سوی دستیابی به اهداف تعیین‌شده، مشتمل بر اطلاعاتی در مورد کارایی تبدیل محصولات و خدمات ارائه‌شده و میزان رضایت‌مندی مشتریان، دستاوردها و اثربخشی فعالیت‌ها در راستای مشخص اهداف آن‌ها می‌باشد. ارزیابی عملکرد از جمله بهترین راه‌های بدست آوردن اطلاعات برای تصمیم‌گیری در سازمان‌ها است، به همین جهت همواره در هر دوره زمانی، نیاز به اندازه‌گیری عملکرد سازمان در مدیران حس می‌شده است (صلواتی و همکاران، 1391).


مبانی نظری و پیشینه مدیریت زنجیره تامین (SCM)

مبانی نظری و پیشینه مدیریت زنجیره تامین (SCM)
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 161 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
مبانی نظری و پیشینه مدیریت زنجیره تامین (SCM)

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مدیریت زنجیره تأمین

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) بعنوان یک واژه رایج علمی و مدیریتی در سال 1982 توسط اولیور و وبر برای توصیف یک سیستم کنترل سلسله مراتبی برای مواد، اطلاعات و جریان های مالی در یک شبکه چند بعدی بالقوه از نهادهای تصمیم گیری مستقل، معرفی شد. (Agrell & Hatami, 2011)

مدیریت زنجیره تأمین مجموعه ای از تمام فعالیتهای شرکت (اعم از راهبردی و عملیاتی) است که هدف آن یکپارچه سازی تأمین کنندگان، سازندگان، توزیع کنندگان و انبارداران و نیز تولید و توزیع صحیح و مناسب محصولات از لحاظ تعداد، محل، زمان و هزینه در راستای ارضای نیازهای مشتری است. (Poirier & Reiter, 1996)

برخی از اهداف مدیریت زنجیره تأمین عبارتند از:

  • کاهش اتلاف و فعالیت های بدون ارزش افزوده مانند: کاهش هزینه یا کاهش موجودی ها
  • افزایش مسـؤلیت پذیری در قبال خدمت به مشتری
  • بهبود ارتباط زنجیره تأمین ( سرعت، صحت و تسهیم اطلاعات)
  • کاهش زمان چرخه تولید (توسعه محصول جدید، زمان تأخیر عرضه)
  • بهبود هماهنگی تلاش ها ( بهبود مستمر، درک اهداف).

به طور خلاصه می توان گفت که مدیریت زنجیره تأمین شامل سه بخش عمده یعنی تهیه و تدارک، تولید و توزیع است. همچنین برای مدیریت زنجیره تأمین باید سه نوع مدیریت را انجام داد:

  • مدیریت اطلاعات؛
  • مدیریت لجستیک (پشتیبانی)؛
  • مدیریت روابط؛ (طالب زاده، 1387)

مبانی نظری و پیشینه سبک زندگی و مدیریت بدن

مبانی نظری و پیشینه سبک زندگی و مدیریت بدن
دسته بندی علوم اجتماعی
فرمت فایل doc
حجم فایل 66 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 48
مبانی نظری و پیشینه سبک زندگی و مدیریت بدن

فروشنده فایل

کد کاربری 14636

بصورت فایل ورد

همراه با منابع

مدیریت بدن در نظریه ­پردازی­ های جامعه­ شناختی

رویکردهای نظری گوناگونی در جامعه ­شناسی مسئله­ ی چگونگی شکل گیری بدن در متن وضعیت­ های عینی اجتماعی را مطمح نظر قرار داده ­اند. هر یک از این رویکردها این پدیده را در ابعاد، سطوح، شاخص ­ها و دلالت های متفاوت مطالعه کرده است. با این وصف، وجه مشترک آن­ ها نفی «هستی صرفاً زیست­ شناختیِ بدن» و تأکید بر سویه ­های اجتماعی و برساختی آن است. فی ­المثل، در رویکرد پدیدارشناختی به بدن، آن­ چه محوریت می­ یابد تجربه­ های زیست­ مند افراد است و این ­که افراد چگونه جهان­ شان را به شیوه ­هایی معنادار تفسیر و خلق می­ کنند (ترنر،1995: 247). برای تشریح اصلی­ ترین ایده ­های این رویکرد می­ توان به آرای اروینگ گافمن[1] اشاره کرد. او بر این نکته تأکید می‌کند که بین «خود اجتماعی» یا هویت اجتماعی با «خودِ واقعی» فاصله وجود دارد. وی برداشت از «خود» را با رهیافتی نمایشی تشریح می‌کند. گافمن با رویکرد نمایشی خود، نقش‌های اجتماعی و موقعیت‌های اجتماعی را تنها نمایش‌هایی می‌بیند که در زندگی روزمره اجرا می‌شوند. به عقیده او، «خودِ» افراد به وسیله نقش‌هایی که در این موقعیت‌ها اجرا می‌کنند، شکل می‌گیرد و معنا می‌یابد. گافمن ضمن استفاده از مفهوم «خود» تا اندازه زیادی به بدن فرد اشاره دارد. از دید او، عاملان بدنی یا جسمی نیز رأی جمع‌کن‌هایی هستند که با توسل به همه­ ی روش‌های علامت‌دهی اجتماعی سعی دارند نظر دیگران را به خود جلب کنند. این عاملان بدنی، «معرف‌های تجسد یافته­ ی منش و منزلت‌‌اند» که می‌توانند توسط دیگر کنشگران مورد تفسیر قرار گیرند (لوپز و اسکات، 1385: 155). از نظر گافمن، صورت نشان‏ دهنده­ ی سن، جنسیت، موقعیت اقتصادی - اجتماعی، سلامتی و حتی شخصیت افراد است که در تعامل چهره به چهره و نیز در عملکردهای اجتماعی از اهمیت زیادی برخوردار است. صورت اجتماعی یک صـورت عمومی است و نیازمند تغییر دائمی نقاب موجود بر آن است. آرایش، وسیله ­ای برای بدست آوردن این نقاب است. تنها در شرایط احساسی شدید، یا در تـــنهایـــی یا در حضور دوستان است که نقاب (آرایش) صورت کنار می‌رود و صورت خصوصی یا همان شخص واقعی ظاهر می‌گردد (سینوت،1988: 606؛1990: 61).


[1] -E.goffman

[2] - Giddens

[3] - self-identity

[4] - appearance