دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | dwg |
حجم فایل | 1243 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
چشم اندازهای وسیع طبیعت بکر و کوههای مرتفع و آثار تاریخی و میراث فرهنگی صنایع دستی ونمادهای هویت فرهنگی دلیلی محکم ومناسب برای ایجاد قطب گردشگری در ایران می باشد.
در اغلب کشورهای در حال توسعه ، کمبود منابع ارزش مشهود است و این امر منجر، به افزاشی نرخ ارز در این کشورها می گردد. توسعه صنعت جهانگردی می تواند از طریق افزایش درآمد ملی جامعه و نیز افزایش عرضه پول خارجی در کشور و جذب این ارزها در داخل و همچنین جلوگیری از خروج گردشگران داخلی از یک طرف عرضه پول خارجی را افزایش دهد. و از طرف دیگر تقاضای پول خارجی را کاهش دهد که در مجموع این امر به افزایش ارزش پول داخلی در مقابل پول خارجی می انجامد .
اغلب دانشجویان در طرح 3 ، 4 مجبور به طراحی اماکن خدماتی رفاهی از جمله هتل هستند ، هتل ها بدلیل فضاهای پیچیده و زیاد از سخت ترین طرح های دوران دانشجویی هر معماری است.
فایل موجود نقشه های مربوط به هتل 15 طبقه می باشد و شامل پلان های معماری و مبلمان و انواع برش و نما و پلان موقعیت می باشد.
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | dwg |
حجم فایل | 711 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
در طرح ۴ دانشجویان باید فضاهای خدماتی و درمانی از جمله ترمینال ، بیمارستان ، کلینیک و .. را طراحی کنند.
فایل مذکور پلان های معماری بیمارستان 100 تختخوابی در چهار طبقه می باشد.
این پلان ها شامل موارد زیر می باشد:
پلان معماری زیر زمین
پلان معماری طبقه همکف
پلان معماری طبقه اول
پلان معماری طبقه دوم
دسته بندی | معماری |
فرمت فایل | dwg |
حجم فایل | 1243 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 1 |
چشم اندازهای وسیع طبیعت بکر و کوههای مرتفع و آثار تاریخی و میراث فرهنگی صنایع دستی ونمادهای هویت فرهنگی دلیلی محکم ومناسب برای ایجاد قطب گردشگری در ایران می باشد.
در اغلب کشورهای در حال توسعه ، کمبود منابع ارزش مشهود است و این امر منجر، به افزاشی نرخ ارز در این کشورها می گردد. توسعه صنعت جهانگردی می تواند از طریق افزایش درآمد ملی جامعه و نیز افزایش عرضه پول خارجی در کشور و جذب این ارزها در داخل و همچنین جلوگیری از خروج گردشگران داخلی از یک طرف عرضه پول خارجی را افزایش دهد. و از طرف دیگر تقاضای پول خارجی را کاهش دهد که در مجموع این امر به افزایش ارزش پول داخلی در مقابل پول خارجی می انجامد .
اغلب دانشجویان در طرح 3 ، 4 مجبور به طراحی اماکن خدماتی رفاهی از جمله هتل هستند ، هتل ها بدلیل فضاهای پیچیده و زیاد از سخت ترین طرح های دوران دانشجویی هر معماری است.
فایل موجود نقشه های مربوط به هتل 15 طبقه می باشد و شامل پلان های معماری و مبلمان و انواع برش و نما و پلان موقعیت می باشد.
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 843 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 16 |
بررسی اثر عوامل مختلف بر روی گرفتگی غشاهای اولترافیلتراسیون مورد استفاده در صنایع شیر و روشهای کاهش اثرا~0
مقدمه
}هدف اصلی این تحقیق بررسی اثر عوامل مختلف بر روی گرفتگی غشاهای اولترافیلتراسیون مورد استفاده در صنایع شیر و روشهای کاهش اثرات آنها میباشد.. همچنین نتایج نشان میدهند که سرعت جریان تاثیر چندانی در میزان گرفتگی از خود نشان نمیدهد. مطالعات انجام شده مربوط به شستشوی غشاها نشان میدهد که مدت زمان 20 دقیقه برای آبکشی و 30 دقیقه برای شستشوی شیمیایی مناسب میباشد. در استفاده از مواد شیمیایی مختلف جهت بازیافت فلاکس اولیه تا کنون مخلوط 0/5 درصد هیدروکسیدسدیم و دودسیلسولفات سدیم بهترین نتیجه را داده است .
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 1996 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 18 |
پاورپوینت بررسی خواص پسته و تکنولو ژی تولید کره پسته 18 اسلاید
مقدمه
پسته محصولی است که با شهرت بی نظیر خود ،نام سزمین ما را در اقصی نقاط دنیا بر زبانها جای می سازد. پسته میوه مطلوب و پرطرفداری است از گروه مغزها بوده،و در میان همه اقلام خشکبار به سلطان مغزها شهرت یافته است. در برخی مدارک قدیمی تر تا حدود 7000 سال قبل آثار پسته دیده شده که احتمالا قدیمی ترین میوه جهان محسوب می گردد. به رغم سابقه طولانی پسته در ایران ،پسته کاری در نیم قرن اخیر توسعه بیش از پیش یافته است . از کل تولید جهانی ایران با تولید 57% مقام اول و آمریکا با تولید 17% مقام دوم را داراست . ایران بزرگترین تولیدکننده وصادرکننده پسته با تولید بیش از 113000 میلیون تن می باشد. پسته ایرانی بهترین طعم وکیفیت را در بین پسته های تولید شده ،توسط کشورهای دیگر (آمریکا و ترکیه دارد).
تنوع پسته ایران
بر اساس اندازه پسته به 3 گروه تقسیم می شوند 1
)پسته فندقی
2)پسته کله قوچی
3)پسته ایرانی بلند (اکبری ، احمدی ، بادامی)
ارزش غذایی پسته
بررسی ترکیبات غذایی پسته نشان میدهد ،پسته در مقایسه با سایر خوراکیها از مواد مغذی قابل توجه ای برخوردار است. پسته دارای درصد قابل توجه ای از مواد معدنی نظیر آهن (14 میلی گرم در صد)و کلسیوم (140 میلی گرم درصد )و همچنین ویتامین ها نظیر vit A
دسته بندی | کشاورزی و زراعت |
فرمت فایل | ppt |
حجم فایل | 2575 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 35 |
پاورپوینت بررسی اثر فسفر و تراکم بر عملکرد و اجزای عملکرد ارقام مختلف نخود در منطقه گرگان 35 اسلاید
چکیده
این آزمایش در سال زراعی 85–84 در ایستگاه تحقیقات هاشمآباد گرگان به منظور بررسی اثر کود فسفره و تراکم بوته بر روی ارقام نخود با استفاده از طرح کرتهای خرد شده در قالب بلوکهای کامل تصادفی در سه تکرار انجام شد. فاکتور اصلی شامل سه سطح کود فسفره (کود فسفره=A شامل سه مقدار 0=a1، 45=a2 و 90=a3 کیلوگرم سوپرفسفات ترپیل در هکتار) بود. فاکتور فرعی شامل ترکیب سه رقم (رقم=C و c1=Filip86-50c و c2=Filip89-50c و c3=Filip84-48c) و سه تراکم بوته (تراکم=B، 20=b1، 30=b2، 40=b3 بوته در مترمربع) به صورت فاکتوریل بود. در مجموع 27 تیمار در سه تکرار مورد آزمایش قرار گرفت. نمونهبرداری در 6 مرحله رشد و نمو به منظور یادداشتبرداریهای لازم از صفات موردنظر (ارتفاع، شاخص سطح برگ، وزن خشک کل، وزن خشک برگ، تعداد غلاف در بوته، تعداد دانه در غلاف، وزن صد دانه، عملکرد نهایی و شاخص برداشت) صورت گرفت.
تیمارهای 45 کیلوگرم و 90 کیلوگرم فسفر در هکتار به ترتیب با میانگین 23/40 و 68/40 گرم بیشترین وزن صد دانه به دست آمد. در تراکم 20 بوته و 30 بوته در مترمربع به ترتیب با میانگین 96/40 و 22/40 گرم حداکثر وزن صد دانه را داشت. اثر ارقام مختلف بر وزن صد دانه تفاوت معنیدار داشت و رقم Filip86-50c با میانگین صد دانه 3/41 گرم دارای بیشترین وزن صد دانه است. بیشترین وزن صد دانه در رقم Filip86-50c با تراکم 20 بوته در مترمربع و میزان فسفر 45 کیلوگرم در هکتار (95/46 گرم) بود. اختلاف معنیداری بین سطوح فسفر در رابطه با عملکرد دانه نبود، ولی ارقام دارای اختلاف بسیار معنیداری در سطح یک درصد احتمالات بودند و رقم Filip86-50c بیشترین عملکرد (5/254 گرم دانه در مترمربع) را داشت. در سطوح تراکم اختلاف معنیداری در سطح 5 درصد احتمالات مشاهده شد و با افزایش تعداد بوته در واحد سطح از 20 بوته در مترمربع به 30 و 40 بوته در مترمربع افزایش عملکرد دانه صورت گرفت. تراکم 30 بوته در مترمربع با میزان فسفر 45 کیلوگرم در هکتار با میانگین 2/256 گرم وزن دانه در مترمربع بیشترین بود و اختلاف معنیداری با سایر سطوح داشت. رقم Filip86-50c با تراکم 30 بوته در مترمربع با 3/278 گرم وزن دانه در مترمربع دارای بیشترین میانگین بود. حداکثر شاخص برداشت در اثرات متقابل سه جانبه فسفر، تراکم و رقم در میزان فسفر 45 کیلوگرم در هکتار و رقم Filip89-50c و تراکم 30 بوته در مترمربع با 57/66 درصد بوده است. در نهایت مشخص گردید که رقم Filip86-50c با میزان فسفر 45 کیلوگرم و تراکم 30 بوته در مترمربع با 7/336 گرم وزن دانه در مترمربع بیشترین عملکرد را داشته که از نظر تولید اقتصادی در شرایط منطقه مورد آزمایش ارجح بوده و این تیمار قابل توصیه است.
مقدمه
پس از غلات دومین منبع غذائی بشر حبوبات است(1). دانه حبوبات با داشتن 30-18 درصد پروتئین نقش مهمی در تأمین مواد پروتئینی مورد نیاز انسان میتواند داشته باشد(8). نخود یکی از مهمترین حبوبات است و در بین حبوبات در ایران بیشترین سطح زیر کشت را به خود اختصاص داده است(8، 11، 17 و 21). نخود بطور معمول 25درصد پروتئین دارد(9). دو عامل مهم در افزایش عملکرد میزان کود مصرفی و تراکم مطلوب است که در این تحقیق سعی شده بهترین میزان کود فسفر و تراکم مورد نیاز مشخص شود از علائم اصلی کمبود فسفر آن است که معمولاً قبل از اینکه طول گیاه به 8-6 سانتیمتر برسد، رنگ ارغوانی در برگهای زیرین گیاه پدیدار میشود(2 و 21). مصرف فسفر باعث زودرسی و بلوغ زود هنگام که منجر به فرار از خشکی میشود، میگردد(21). مشاهده شده که با کاربرد 75 کیلوگرم P2O5 همراه با آبیاری افزایش عملکرد را معنیدار میکند (19 و 20).
دسته بندی | حسابداری |
فرمت فایل | docx |
حجم فایل | 295 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 60 |
بصورت فایل ورد
همراه با منابع
2-1- مقدمه ..................................................................................................19
2-2- تعریف سرمایه فکری .................................................................................19
2-3- سیر تاریخی توسعه مفهوم و کاربرد سرمایه فکری .................................................................................22
2-4- دلایل اندازه گیری سرمایه فکری .............................................................................................25
2-5- اجزای سرمایه فکری .........................................................................................26
2-5-1- سرمایه انسانی ...............................................................................................27
2-5-2- سرمایه ساختاری .................................................................................28
2-5-3- سرمایه مشتری (سرمایه بازار ) ..............................................................................................28
2-5-4- سرمایه نوآوری ..........................................................................................29
2-6- روش های اندازه گیری سرمایه فکری ...................................................................................................29
2-6-1- کیوی توبین ................................................................................................29
2-6-2- حسابداری منابع انسانی ..................................................................................30
2-6-3- ترازنامه نامرئی ................................................................................................30
2-6-4- کارت ارزیابی متوازن ............................................................................................31
2-6-5- سرمایه فکری مستقیم .......................................................................................32
2-6-6- جهت یابی اسکاندیا ...........................................................................................32
2-6-7- حسابداری و هزینه یابی منابع انسانی ................................................................................................33
2-6-8- کارگزار تکنولوژی ...........................................................................................33
2-6-9- کنترل دارایی نامشهود ...................................................................................................34
2-6-10- ارزش افزوده اقتصادی ..................................................................................................34
2-6-11- ارزش بازار به دفتر ..........................................................................................35
2-6-12- ارزش نامشهود محاسبه شده ...........................................................................................................36
2-6-13- جستجوگر ارزش ...........................................................................................37
2-6-14- نتایج امتیازی زنجیره ارزش .............................................................................................................37
2-7- فرمول های محاسباتی و روش های کمی جهت محاسبه ارزش سرمایه های فکری .............................38
2-8- طبقه بندی روش های اندازه گیری سرمایه فکری ..................................................................................39
2-8-1- طبقه اول : روش های سرمایه فکری مستقیم .....................................................................................39
2-8-2- طبقه دوم : روش های سرمایه گذاری بازار .......................................................................................40
2-8-3- طبقه سوم : روش های بازگشت روی دارایی ها ...............................................................................40
2-8-4- طبقه چهارم : روش های کارت امتیازی ............................................................................................40
2-9- زنجیره ارزش .........................................................................................................40
2-9-1- فعالیت های اصلی زنجیره ارزش .......................................................................................................41
2-9-2- فعالیت های پشتیبانی زنجیره ارزش .................................................................................................42
2-10- مدیریت دانش ....................................................................................................44
2-11- زمینه های پدیداری مدیریت دانش ......................................................................................................45
2-12- انواع دانش ................................................................................................................45
2-13- مفهوم مدیریت دانش ...............................................................................................46
2-14- مدیریت موفق سرمایه فکری ................................................................................................................47
2-15- الگوی ارزش افزوده اقتصادی ..............................................................................................................48
2-16- آشفتگی مالی .....................................................................................................49
2-17- علل مشکلات مالی ...............................................................................................51
2-18- میزان ناکامی ها و شکست های تجاری ...............................................................................................52
2-19- هزینه آشفتگی مالی ...........................................................................................53
2-20- آشفتگی مالی و منابع نقدی نگهداری شده ...........................................................................................54
2-21- مدل آلتمن برای پیش بینی آشفتگی مالی .............................................................................................55
2-22- پیشینه تحقیق ..........................................................................................59
2-22-1- سرمایه فکری .......................................................................................59
2-22-1-1- پیشینه تحقیق خارجی ...................................................................................59
2-22-1-2- پیشینه تحقیق داخلی ...............................................................................63
2-22-2- آشفتگی مالی..................... .........................................................66
2-22-2-1- پیشینه تحقیق خارجی .....................................................................................66
2-22-2-2- پیشینه تحقیق داخلی .........................................................................68
2-23- مقایسه تحقیق با تحقیقات داخلی و خارجی صورت گرفته ....................................................72