نرم افزار حسابداری ماهان با تخفیف ویژه

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

نرم افزار حسابداری ماهان با تخفیف ویژه

یکی دیگر از فروشگاهای دانلودی یوسف عزیزی

تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی

تحقیق حاضر به مقایسه ویژگیهای شخصیتی مردانه و زنانه دردانشجویان پسر رشته ی فنی مهندسی و رشته ی هنر میپردازد جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پسر دانشگاه های سطح شهر تهران هستند که از بین آنها 198 نفر به عنوان نمونه و به طور تصادفی از دو دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران انتخاب شدند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 160
فرمت فایل doc
حجم فایل 86 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 113
تبیین رابطه بین نقش جنسیتی مردانه و زنانه با رشته تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

چکیده

تحقیق حاضر به مقایسه ویژگیهای شخصیتی مردانه و زنانه دردانشجویان پسر رشته ی فنی مهندسی و رشته ی هنر میپردازد. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان پسر دانشگاه های سطح شهر تهران هستند که از بین آنها 198 نفر به عنوان نمونه و به طور تصادفی از دو دانشگاه علم و صنعت و دانشگاه تهران انتخاب شدند.

از مقیاس تکمیلی مردانگی و زنانگی آزمون MMPI-2 به عنوان ابزار پژوهش استفاده شده است. نتایج نشان داد که بین دانشجویان رشته ی فنی مهندسی و دانشجویان رشته هنر از نظر میزان زنانگی و مردانگی تفاوت معنی داری وجود ندارد. همین طور بین دانشجویان مجرد و متاهل مورد بررسی تفاوت معنی داری دیده نشد.

بعلاوه بین دانشجویان کارشناسی و ارشد نیز از نظر میزان زنانگی و مردانگی رابطه تفاوت معنی داری وجود نداشت. بین شاغلین رشته فنی مهندسی و شاغلین رشته هنر نیز تفاوت معنی داری وجود نداشت.

کلید واژه ها:

مردانگی ، زنانگی ،دانشجو، رشته تحصیلی

فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل اول (کلیات پژوهش): 1
مقدمه 1
بیان مسئله 5
ضرورت و اهمیت پژوهش 7
هدف پژوهش 9
سئوالات پژوهش 9
فصل دوم (پیشینه پژوهش): 11
هویت جنسی 12
پیدایی هویت جنسی 13
نظریه طرحواره جنسی 15
نقش یابی جنسی در اوایل کودکی 17
تاثیرات ژنتیکی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی 18
تاثیرات محیطی بر نقش یابی جنسی اوایل کودکی 19
هویت و رفتار جنسی در اواسط کودکی 25
تاثیرات فرهنگی بر نقش یابی جنسی در اواسط کودکی 26
نقش یابی جنسی در نوجوانی 27
هویت جنسی در میان سالی 30
کلیشه ها یا تصورات قالبی جنسیتی چیست؟ 33
تصورات قالبی جنسی 33
عقاید و رفتارهای قالبی مربوط به جنسیت در اوایل کودکی 35
عقاید جنسیت کلیشه ای در اواسط کودکی 36
تصورات قالبی و کلیشه ای در مورد زنان 38
ویژگی های جنس زن 38
ویژگی های جنس مرد 39
دیدگاه های کلیشه ای راجع به مردان 40
تغییرات نقش های مردان 41
عوامل موثر در تفویت تفاوت های زن و مرد 42
تفاوت های زن و مرد از لحاظ خلقی 47
نحوه برخورد با فشارهای روحی و عصبی 48
تفاوت های مرد و زن در کمک کردن به دیگران 49
نظریه طرحواره جنسیتی 51
سازماندهی طرحواره های جنسیتی 51
رشد طرحواره جنسیتی 53
زنان و اقلیت های قومی 56
حضور کمرنگ زنان در عرصه های مدیریتی 58
وجود نگاه های سنتی 60
آیا زنان می توانند رهبر باشند 62
زنان ، جرم ، خلافکاری 68
شیوه های سنجش مردانگی و زنانگی 74
مقیاس های نقش جنسیت مردانه و نقش جنسیت زنانه 81
تفسیر نره های مقیاس GM وGF 83
فصل سوم (روش شناسی پژوهش): 85
طرح تحقیق 86
جامعه آماری 86
نمونه آماری 86
روش نمونه گیری 86
ابزارهای پژوهش 86
پایانی و اعتبار 88
فصل چهارم(نتایج): 90
الف:توصیف داده های آماری 91
ب: تحلیل داده آماری 96
فصل پنجم(بحث در نتایج): 104
بحث در نتایج 108
محدودیت ها 109
پیشنهادات 110
منابع 111
پیوست 113


مقاله ترجمه شده کشاورزی پایدار: گیاه شوره زار

بیابان زایی مداوم از زمین ‌های قابل کشت به دلیل شهرنشینی ، گرم شدن کره زمین، آب و استفاده از آب‌هایی با درجه شوری کم برای آبیاری، به خصوص در مناطقی که کمبود آب را تجربه کرده‌اند، است
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 132
فرمت فایل doc
حجم فایل 250 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 12
مقاله ترجمه شده کشاورزی پایدار: گیاه شوره زار

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

فایل لاتین: 11 صفحه
فایل ترجمه: 12 صفحه
مقاله مربوط به سال 2014
گیاه شوره زار، یک گونه ی گیاهی شوری زی برای کشاورزی پایدار در مناطق بیابانی:
عنوان لاتین: Saltgrass, a True Halophytic Plant Species for Sustainable Agriculture in Desert Regions
چکیده:

بیابان زایی مداوم از زمین ‌های قابل کشت به دلیل شهرنشینی ، گرم شدن کره زمین، آب و استفاده از آب‌هایی با درجه شوری کم برای آبیاری، به خصوص در مناطقی که کمبود آب را تجربه کرده‌اند، است. استفاده از آب با درجه شوری کم برای آبیاری، بیشتر در مورد گیاهانی است که با خاک‌های شور و کمبود آب در این مناطق تحت فشار هستند. بنابراین نیاز فوری برای پیداکردن گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر شوری یا خشکسالی برای زنده ماندن یا حفظ شدن تحت چنین شرایط سختی، وجود دارد. چون‌که گیاهان بومی تقریبا تحت چنین شرایطی رشد می کنند، و با این تنش ها (یا فشارها) سازگار هستند، آنها بهترین و مناسب ترین انتخاب برای استفاده تحت چنین شرایط سختی هستند. اگر گونه‌های مقاوم در برابر فشار یا تنش، از این گیاهان بومی به طور موفقیت‌آمیزی شناسایی شوند، استفاده از آنها توسط تولیدکنندگان باعث صرفه جویی‌های قابل توجهی در درآمدها خواهد شد و باعث صرفه جویی قابل توجهی در پول کشور خواهد شد. تحقیقات من در دانشگاه آریزونا در مورد گیاهان شوره زار، گونه‌های گیاهی شوری زی، نشان داده است که این گیاه یک مقاومت عالی در برابر شوری و خشکی و یک توان بسیار عالی برای چنین شرایط سخت دارد.


تاثیر رنگ بر حافظه کودکان

در پژوهش حاضر تأثیر رنگ بر حافظه کودکان اول دبستان مورد آزمون قرار گرفته است جامعه آماری و تعداد دانش آموزان، آزمون شده 42 نفر می باشند که با استفاده از روش دو گروه مستقل و تصادفی مورد سنجش قرار گرفته اند
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 139
فرمت فایل doc
حجم فایل 644 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 90
تاثیر  رنگ بر حافظه کودکان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده
فصل اول : مقدمه
مقدمه 1
بیان مسئله 4
هدف پژوهش 4
اهمیت موضوع 4
فرضیات پژوهش 5
متغیرهای اساسی پژوهش 5
تعاریف عملیاتی 6
فصل دوم : پیشینه تحقیق
مفهوم رنگ 8
پیدایش رنگها 11
دسته بندی رنگها 14
رنگ شناسی کودکان 21
رویت رنگ 25
طبیعت رنگها 26
آمیزش رنگها 27
اختلالات رویت رنگ 30
فیزیولوژی رنگ 32
عنوان صفحه
تقویت درک رنگ 33
حافظه 34
رشد حافظه در نوباوگی 40
حافظه چیست ؟ 42
انواع حافظه 46
حافظه کوتاه مدت 47
حافظه بلند مدت 49
اندازه گیری حافظه (یادآوری با فرایندشناسی بازآموزی) 53
حافظه سازنده 56
عوامل موثر بر یادگیری وتقویت حافظه 57
تداعی اندیشه ها 59
درباره فرایند به خاطر سپردن 61
حافظه و فراگیری 63
فصل سوم : روش اجرای تحقیق
جامعه آماری 69
روش تحقیق 69
نمونه 69
حجم نمونه 69
روش نمونه گیری 70
عنوان صفحه
ابزار تحقیق 70
روش و چگونگی اجرا 70
روش آماری 71
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل
جدول شماره 1 و 2 برای گروه رنگی و بازشناسی همراه با نمودار 73
جدول شماره 3 برای گروه سیاه و سفید همراه با نمودار 74
جدول شماره 4 برای بازشناسی گروه سیاه و سفید همراه با نمودار 75
فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری
خلاصه مطالب 82
محدودیتهای پژوهش و پیشنهادات
منابع
ضمایم


برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش آموزان

مطالعه پیرامون نحوه رفتار والدین و ویژگیهای فرزندان موضوع بسیاری از تحقیقات علمی در کشورهای مختلف جهان بوده است از جمله موارد مهم و اساسی در این تحقیق ویژگی عزت نفس کودکان در رابطه با بدرفتاری والدین آنها است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 175
فرمت فایل doc
حجم فایل 40 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
برسی تأثیر بدرفتاری والدین بر عزت نفس دانش آموزان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

فهرست مطالب
فصــل اول
کلیات
1- مقدمه
2- بیان مسأله
3- اهمیت و ضرورت مسأله
4- اهداف تحقیق
5- سؤالات و فرضیات تحقیق
6- روش تحقیق
7- تعریف واژه‎ها و اصطلاحات
فصــل دوم
ادبیات تحقیق
مقدمه
الف: پیشینه نظری تحقیق

ب: تحقیقات انجام شده در ایران و خارج از آن

فصــل سوم

روش تحقیق
1- مقدمه
2- روش تحقیق
3- جامعه و نمونه
4- روش نمونه‎گیری
5- ابزار اندازه‎گیری
6- چگونگی گردآوری داده‎ها
7- روش آماری

فصــل چهارم

یافته و نتایج تحقیق
مقدمه
یافته‎ها
فصــل پنجم
بحث یافته‎ها و تجزیه و تحلیل آنها
فهرست منابع و ضمائم
ضمیمه الف
فهرست منابع
ضمیمه ب


پژوهش حسابداری شهرداری ها

حسـابداری شهـرداریها در مقام مقایسـه با حسـابداری بازرگانی جزئی از حسابداری دولتی میبـاشد وکلـیه خصوصیـات قائل شده در کتـب و منابـع مخـتلف حسـابـداری دولتی در مورد حسابداری شهـرداریها نیز صـادق است
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 160
فرمت فایل doc
حجم فایل 64 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 86
پژوهش حسابداری شهرداری ها

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر


فهرست مطالبفصل اول خصوصیات حسابداری شهرداری ........ 1روش حسابداری .............. 1روش نگهداری حسابها.......... 2بودجه ................. 3تهیه وتنظیم بودجه ............... 3فصل دومتعاریف .................. 7حسابهای عمومی (بامانده بدهکار)................ 8حسابهای عمومی (بامانده بستانکار).................. 8بستانکاران .................. 9بانک /صندوق ...................... 9پیش پرداخت وعلی الحساب ................ 11تنخواه گردان ............... 13تامین اعتبار......... 21فصل سومطبقه بندی عملیات ................ 24طبقه بندی هزینه ها............ 26انواع درآمد............ 28وام دریافتی وسایرمنایع اعتبار............ 29استقراض ازیک حساب برای استفاده درحساب دیگر.... 31سپرده هاووجوه امانی ................. 33فصل چهارمدارائیهای جاری ................. 37دارائیهای ثابت ................ 38عملیات مربوط به خرید دارائی ثابت ............. 42فروش .زائل کردن .حذف دارائی ثابت .......... 44مشارکت یاسرمایه گذاری دربخش خصوصی وعمومی .. 45بدهی های جاری ................ 46فصل پنجمعملیات مربوط به بستن حسابها درشهرداریها......... 50بستن حساب تنخواه گردان پرداخت ............. 50بستن حساب تنخواه گردان حسابداری ................... 53تعدیلات یا اصلاحات ......... 55بستن حسابهای اعتباری (بودجه ای )........... 57بستن حسابهای موقت .................................... 58گزارشهاوصورتحسابهای مالی .............. 60صورتحساب مازاد............. 64ترازنامه .................. 65صورت پیش بینی وضعیت صندوق وبانک .......... 70 فصـل اول خصوصیات حسابداری شهـرداری ها حسـابداری شهـرداریها در مقام مقایسـه با حسـابداری بازرگانی جزئی از حسابداری دولتی میبـاشد وکلـیه خصوصیـات قائل شده در کتـب و منابـع مخـتلف حسـابـداری دولتی در مورد حسابداری شهـرداریها نیز صـادق است ولی حسـابداری شهرداریهـا در مقایسـه با حسـابداری دولتـی دارای ویژگی خاص میباشد . دستگاه های اجرائی دولتی که اعتبار بودجه برنامه ای آنان از محـل اعتبار کل کشور تأمین و پرداخت میگردد ایجاد کننده تعهدات و پرداخت کنندة هزینـه های انجـام شـده خـواهنـد بود و هزینـه های انجـام شده را در دفاتر خود ثبت مینماید و درآمد دولت در دستـگاه دیگـری متمـرکـز میگـردد. در صورتیکـه در شهـرداریها حسابداری درآمـد و هزینـه در یک واحد مالـی مجتـمع و در دفـاتر منعـکس خواهـد شد و میتـوان حسـاب های درآمد شهـرداری را توأم یـا غیـرمتمـرکز و به طور جداگانه عمل نمـود.1- روش حسـابداری از نقطه نظـر مبانی ثبت فعالیت های مالی روش حسـابداری در شهرداریها روش نقدی خواهد بود« بدین معنی که درآمـد از جمع اقـلام وصـول شده تا پایان سـال مالـی و نیز هزینـه از جمع اقلام پرداخـت شده تا پایان دوره عمـل بودجه که 15 اردیبهشـت سـال بعـد میباشد تشکیل میشـود»در مـورد درآمد هائیکه عملاًبرگ تشخیص و یا پیش آگهی صادر میشود و یا دین مـودی نسبت به آنها تحقـق پیدا میکنـد حسابهای انتظامی تشکیل و در آنها ثبـت میگـرددتا اقـلامی از درآمـد های مـذکور که در طول سال مالی به حیطه وصول درنیامده اســت عند اللزوم در پیش بینی درآمدهای بودجـه سال بعـد منظـور شود.در مورد هـزینـه های آن قسـمت که در طول سال مالی تحقق یافته ولی پرداخت آن تا پایـان دوره عمـل بودجـه صـورت نگـرفته اسـت در حساب دیـوان شهرداری منظـور میگردد تا از محل اعتباراتی که در بودجـه بعنـوان پرداخـت دیوان پایـدارو به تصـویب میرسـد و پرداخـت شـود.جمـع اقـلام درآمدهای وصـول نشده تا پایان سـال مالـی نسـبت به هر یک از منـابع درآمـد و هـزینـه هـای تحقــق یافته پرداخت نشده تا پایان دورة عمل بودجه باید در گزارش وضـع مالی سـالانه که همـراه با تفـریغ بودجه جهت رسدگی و تصویب انجمـن تسلیم میگردد درج و صورت های ریز اقـلام مذکور زمینه گـزارش فوق الذکـر شـود.1- روش نگهـداری حسـاب روش نگهــداری حساب های شهرداری طبق مادة 43 آئین نامة شهرداری باید مترادف یا دوبل باشـد. برای اینکـه روش حسـابداری شهرداریهای کشـور متحد الشکل باشد تا تنظیـم آمارهای سالانه از درآمد و هزینه ها و دارایی و بدهی شهرداریها و تجزیه تحلیـل آنها را توسط وزارت کشور امکان پذیر سازد. کلیه شهرداریها باید سرفصـل حساب هـای درآمـد و هزینـه و سایر حسابهای مربوط را بر اسـاس مقـررات این دستورالعمل و سایردستورالعمل های مالی شهرداریها که توسط وزارت کشور ابلاغ شده یا میشود تنظیم و از فرم های مقـرر در این دستورالعمل استفاده نمایند.2- حسـاب اختصـاصـی برای فعالیت هائیـکه جنبة اختصـاصی دارد« یعنـی تمـام یاقسـمتی از هزینة های آن از محـل درآمـدهای حاصل از همـان فعالیت یا برنامه و وظیفه تامین و پرداخت میشود یا درآمد خــاص برای آن اختصـاص داده میشـود بایـد در هـر مورد حسـاب های جداگانه تنظـیم گــردد». مـلاک تشـخیص فعـالیت هـای اختصـاصی در هر شهـرداری بودجـة شهرداری خواهد بود که برای هر یک از فعالیت های اختصاصی طبـق دستورالعمـل مربوط یک بودجه اختصـاصی تنظـیم و به تصویب میرسد. در مواردیکه شهـرداری دارای فعالیت اختصاصی و حساب اختصاصی بـرای هر فعالیـت باشد در استقـراض از یک حسـاب برای استفاده در حساب دیگــر باید مقررات ماده 39 آئین شهرداریها رعایـت شــود.بـودجـه « بودجه کل کشور برنامه مالی دولت است که برای یکسال مالی تهیه و حاوی پیش بینی درآمدها و سـایر منابع تأمین اعتبار و برآورد هزینـة ها برای انجام عملـیاتی که منجر به وصول هدف مالی دولـت میشــود» بودجـه از زمان شـروع تا خاتمه دارای چـهار مرحلـه به شـرح زیر است :ـ مرحله تهیة و تنظیم بودجه ـ مرحلـه تصـویب بودجه ـ مرحلـه تفریغ بودجهـ مرحله اجرای بودجهتهیـه و تنظیـم بودجه شهردای مکلف است منتهـی تا روز آخردیماه بودجه سالیـانه خود را به انجمن پیشنهاد نماید. همچنین شهردار مؤظف است به محض پیشنهاد بودجه به انجمن شهر با استفاده از اختیاری که بر طبـق ماده 38 قانـون شهرداری به اوتفـویض شده موضوع را تا حصـول نتیجه پیگیری نمـوده و حداقل هفته ای سه روز تقاضای تشکیل جلسه انجمن را بنماید و شخصـاً نیز در جلسـات حضـور یافته و توضیـحات لازم را در باره اقـلام منـدرج در بودجـه بدهـد. تصویب بودجه بودجه پیشنهادی شهرداری زمانی قابل اجرا میباشد که از تصویب انجمن شهر بگذرد و در این رابطـه انجمن نیـز باید قبل از اسفند ماه آنرا رسیدگی و تصویب نماید، بنابراین موعد تصویب نهائی بودجه سالیـانه به وسـیله انجمن شهر و ابلاغ آن به شهرداری طبـق ماده 67 قانون حـداکثـر تا اول اسفند ماه سال قبل میبـاشد و در صورتـیکه انجمـن در رأس موعـد مذکـور به وظیفه قانونـی خـود در این مورد عمل نکند شهردار موظف است مراتب را به استاندار یا فرماندار کل و در شهرداری تهران به وزارت کشور اطلاع دهد تا بر طبق ماده 41 اصـلاحی قانون شهرداری اقدام لازم معمـول گـردد. بودجه پیشنهادی پس از تصـویب جهت اجرا به شهـرداری ابلاغ خواهد شد ، شهردار مکلف اسـت نسخه ای از بودجه را حداکثر تا 15 روز بعد از تصویب بوسیله فرمـانداری به وزارت کشور ارسال دارد.اجـرای بودجـه همانطورکه اشـاره شد بودجه پس از تهیه و تنظیم و تصویب جهـت اجرا به شهرداری، ابلاغ میگـردد، در این مرحله است که بودجه بعنـوان یک برنامه از قوه به فعل درآمده و طی آن عایدات برابر قانون وصول و مخـارج در پس اجـرای فعـالیت و برنامه ها با رعایت کامل مقررات تعهد و پرداخـت میگــردد.پیش بینی درآمـد یا سـایر منابـع تأمیـن اعتبـار در بودجـه مجـوزی بـرای وصـول از اشخاص تلقـی نمیگـردد، و در هر مورد احتیـاج به مجـوز قانونی دارد، همچنیـن وجود اعتبار در بودجه مصوبه بخودی خود برای اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی ایجاد حق نمیکند و استفاده از اعتبارات باید با رعـایت مقـررات مربوط به خـود به عمـل آید.اجـرای بودجه از لحاظ انجـام هزینه خود به دو مرحله تقسیم میگردد:الف ) مرحله اداری و حقوقی شامل: تشخیص ـ تأمین اعتبار ـ تعهد ـ تسجیل ـ حواله درخواست وجه ـ پرداخت که به موجب قانون لازم الاجرا میباشد.ب ) مرحـله مالی و حسابداری شامل : ثبت عملیات و فعالیتهای مالی شهرداری در دفتر روزنامه و نقل آن به دفـاتر کل و معین ، تهیه تراز عملیات ماهیانه (تراز آزمایشی) انجام اصلاحات در پایان دوره و انعکاس آنادائمی و موقت در پایان دوره مالی و نقل حسابهـای دائمی از طریق تراز اختتامیه و تراز افتتاحیه به سال مالی بعـد و بالاخره تهیـه و تنظیـم گزارشهـای مالی و صورتحسابهای نهائی در پایان سال مالی همراه با ضمائم مربوطه به آن ، اجرای این مرحله با برقراری یک سیتم صحیـح حسـابداری که در فاصله زمانی مناسب نظارت مستمر بر امور مالی را ایجاد نماید امکان پذیر است . تفــریغ‎ بودجـه در پایان سـال مالـی و در پایان دوره عمل بودجه ، امورمالی نسبت به بستن حسابهای موقت و دائمی شهرداری و نقل مانده از طریق تراز افتتاحیه اقدام و صورتحسابهای مالـی را ، تهیه و مراتب را جهت تصـویب تفریغ بودجه تـا آخر اردیبهشت ماه سال به انجمـن شهر گزارش خواهد نمود ، انجمن شهر نیز باید تا آخر خـرداد مـاه آنرا رسیـدگی نمـاید همچنیـن شهـرداری مکلف است نسخه ای از تفـریغ بودجه را حداکثر تا 15 روز بعـد از تصویب به وسیله فرمانداری به وزارت کشور ارسال دارد به مـوجب ماده 44 و آئیـن نامه شهرداریها مصـوب تیرماه 1346 رسیدگی و ممیزی حساب شهرداریها در سه مرحلـه به شرح زیر انجام خواهد گردید:الف) حسابرسی به وسیله شهرداری قبل و بعد از خـرج بوسیله کارکنان ثابـت شهرداری که اطلاعات کافی درامور مالی و حسابداری داشته باشند .ب) حسـابرسی به وسیـله حسابداران قسم خـورده یا متخصص که از طرف انجمن شـهر انتخـاب خواهند شـد، در موقع تفـریغ بودجه شهـرداری مکلـف است نتیـجه گـزارش حسابرسـان مذکـور را هماره تفریغ بودجه در اجرای مفاد ماده 67 و تبصره آن به انجمن شهر و وزارت کشور ارسال دارد.ج) رسیدگـی نهائی به وسیـله انجمن شهـر از طـریق بـررسی گزارشهای مالی و گزارش حسـابرسـان مـذکور در بند ‹ ب › ماده فوق . بدیـن ترتیـب انجـام مرحـله اول یعنـی تهیه و تنظیـم بودجه از اختیارات شهـرداری و مرحلـه دوم تصـویب بودجه از اختیارات انجمن شهر مرحله سوم یعنی اجرای بودجه بوسیله شهرداری و مـرحله چهارم که نظارت بر بودجه است ، در آغاز توسط شـهرداری و سپس مستقیم و غیر مستقیم بوسیله انجمن انجام میگیـرد. طبقـه بندی بودجـه بودجه در شـکل نوین خود به شرح زیر طبقه بندی گردیده است : ـ طبقه بنـدی عملیـاتـ طبقه بندی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبارـ طبقه بندی هزینـه هاـ طبقه بندی واحد سازمانیـ طبقه بندی اقتصـادین در سرفصل های مربوط در دفتر کل از طریق دفتــر روزنامه، بستن حسابهای

فهرست مطالب

فصل اول

خصوصیات حسابداری شهرداری ............................................................................ 1

روش حسابداری ..................................................................................................... 1

روش نگهداری حسابها............................................................................................ 2

بودجه ..................................................................................................................... 3

تهیه وتنظیم بودجه ................................................................................................... 3

فصل دوم

تعاریف ................................................................................................................... 7

حسابهای عمومی (بامانده بدهکار)............................................................................ 8

حسابهای عمومی (بامانده بستانکار)........................................................................... 8

بستانکاران ............................................................................................................... 9

بانک /صندوق ........................................................................................................ 9

پیش پرداخت وعلی الحساب .................................................................................. 11

تنخواه گردان ......................................................................................................... 13

تامین اعتبار.............................................................................................................. 21

فصل سوم

طبقه بندی عملیات .................................................................................................. 24

طبقه بندی هزینه ها.................................................................................................. 26

انواع درآمد............................................................................................................ 28

وام دریافتی وسایرمنایع اعتبار.................................................................................. 29

استقراض ازیک حساب برای استفاده درحساب دیگر............................................. 31

سپرده هاووجوه امانی ............................................................................................ 33

فصل چهارم

دارائیهای جاری ................................................................................................... 37

دارائیهای ثابت .................................................................................................. 38

عملیات مربوط به خرید دارائی ثابت ................................................................. 42

فروش .زائل کردن .حذف دارائی ثابت ............................................................. 44

مشارکت یاسرمایه گذاری دربخش خصوصی وعمومی ..................................... 45

بدهی های جاری ............................................................................................... 46

فصل پنجم

عملیات مربوط به بستن حسابها درشهرداریها....................................................... 50

بستن حساب تنخواه گردان پرداخت .................................................................. 50

بستن حساب تنخواه گردان حسابداری .............................................................. 53

تعدیلات یا اصلاحات ....................................................................................... 55

بستن حسابهای اعتباری (بودجه ای )................................................................... 57

بستن حسابهای موقت ........................................................................................ 58

گزارشهاوصورتحسابهای مالی ........................................................................... 60

صورتحساب مازاد.............................................................................................. 64

ترازنامه ............................................................................................................. 65

صورت پیش بینی وضعیت صندوق وبانک ......................................................... 70

فصـل اول

خصوصیات حسابداری شهـرداری ها

حسـابداری شهـرداریها در مقام مقایسـه با حسـابداری بازرگانی جزئی از حسابداری دولتی میبـاشد وکلـیه خصوصیـات قائل شده در کتـب و منابـع مخـتلف حسـابـداری دولتی در مورد حسابداری شهـرداریها نیز صـادق است ولی حسـابداری شهرداریهـا در مقایسـه با حسـابداری دولتـی دارای ویژگی خاص میباشد . دستگاه های اجرائی دولتی که اعتبار بودجه برنامه ای آنان از محـل اعتبار کل کشور تأمین و پرداخت میگردد ایجاد کننده تعهدات و پرداخت کنندة هزینـه های انجـام شـده خـواهنـد بود و هزینـه های انجـام شده را در دفاتر خود ثبت مینماید و درآمد دولت در دستـگاه دیگـری متمـرکـز میگـردد. در صورتیکـه در شهـرداریها حسابداری درآمـد و هزینـه در یک واحد مالـی مجتـمع و در دفـاتر منعـکس خواهـد شد و میتـوان حسـاب های درآمد شهـرداری را توأم یـا غیـرمتمـرکز و به طور جداگانه عمل نمـود.
1- روش حسـابداری از نقطه نظـر مبانی ثبت فعالیت های مالی روش حسـابداری در شهرداریها روش نقدی خواهد بود« بدین معنی که درآمـد از جمع اقـلام وصـول شده تا پایان سـال مالـی و نیز هزینـه از جمع اقلام پرداخـت شده تا پایان دوره عمـل بودجه که 15 اردیبهشـت سـال بعـد میباشد تشکیل میشـود»در مـورد درآمد هائیکه عملاًبرگ تشخیص و یا پیش آگهی صادر میشود و یا دین مـودی نسبت به آنها تحقـق پیدا میکنـد حسابهای انتظامی تشکیل و در آنها ثبـت میگـرددتا اقـلامی از درآمـد های مـذکور که در طول سال مالی به حیطه وصول درنیامده اســت عند اللزوم در پیش بینی درآمدهای بودجـه سال بعـد منظـور شود.در مورد هـزینـه های آن قسـمت که در طول سال مالی تحقق یافته ولی پرداخت آن تا پایـان دوره عمـل بودجـه صـورت نگـرفته اسـت در حساب دیـوان شهرداری منظـور میگردد تا از محل اعتباراتی که در بودجـه بعنـوان پرداخـت دیوان پایـدارو به تصـویب میرسـد و پرداخـت شـود.جمـع اقـلام درآمدهای وصـول نشده تا پایان سـال مالـی نسـبت به هر یک از منـابع درآمـد و هـزینـه هـای تحقــق یافته پرداخت نشده تا پایان دورة عمل بودجه باید در گزارش وضـع مالی سـالانه که همـراه با تفـریغ بودجه جهت رسدگی و تصویب انجمـن تسلیم میگردد درج و صورت های ریز اقـلام مذکور زمینه گـزارش فوق الذکـر شـود.1- روش نگهـداری حسـاب روش نگهــداری حساب های شهرداری طبق مادة 43 آئین نامة شهرداری باید مترادف یا دوبل باشـد. برای اینکـه روش حسـابداری شهرداریهای کشـور متحد الشکل باشد تا تنظیـم آمارهای سالانه از درآمد و هزینه ها و دارایی و بدهی شهرداریها و تجزیه تحلیـل آنها را توسط وزارت کشور امکان پذیر سازد. کلیه شهرداریها باید سرفصـل حساب هـای درآمـد و هزینـه و سایر حسابهای مربوط را بر اسـاس مقـررات این دستورالعمل و سایردستورالعمل های مالی شهرداریها که توسط وزارت کشور ابلاغ شده یا میشود تنظیم و از فرم های مقـرر در این دستورالعمل استفاده نمایند.
2- حسـاب اختصـاصـی برای فعالیت هائیـکه جنبة اختصـاصی دارد« یعنـی تمـام یاقسـمتی از هزینة های آن از محـل درآمـدهای حاصل از همـان فعالیت یا برنامه و وظیفه تامین و پرداخت میشود یا درآمد خــاص برای آن اختصـاص داده میشـود بایـد در هـر مورد حسـاب های جداگانه تنظـیم گــردد». مـلاک تشـخیص فعـالیت هـای اختصـاصی در هر شهـرداری بودجـة شهرداری خواهد بود که برای هر یک از فعالیت های اختصاصی طبـق دستورالعمـل مربوط یک بودجه اختصـاصی تنظـیم و به تصویب میرسد. در مواردیکه شهـرداری دارای فعالیت اختصاصی و حساب اختصاصی بـرای هر فعالیـت باشد در استقـراض از یک حسـاب برای استفاده در حساب دیگــر باید مقررات ماده 39 آئین شهرداریها رعایـت شــود.بـودجـه « بودجه کل کشور برنامه مالی دولت است که برای یکسال مالی تهیه و حاوی پیش بینی درآمدها و سـایر منابع تأمین اعتبار و برآورد هزینـة ها برای انجام عملـیاتی که منجر به وصول هدف مالی دولـت میشــود» بودجـه از زمان شـروع تا خاتمه دارای چـهار مرحلـه به شـرح زیر است :ـ مرحله تهیة و تنظیم بودجه ـ مرحلـه تصـویب بودجه ـ مرحلـه تفریغ بودجهـ مرحله اجرای بودجه
تهیـه و تنظیـم بودجه شهردای مکلف است منتهـی تا روز آخردیماه بودجه سالیـانه خود را به انجمن پیشنهاد نماید. همچنین شهردار مؤظف است به محض پیشنهاد بودجه به انجمن شهر با استفاده از اختیاری که بر طبـق ماده 38 قانـون شهرداری به اوتفـویض شده موضوع را تا حصـول نتیجه پیگیری نمـوده و حداقل هفته ای سه روز تقاضای تشکیل جلسه انجمن را بنماید و شخصـاً نیز در جلسـات حضـور یافته و توضیـحات لازم را در باره اقـلام منـدرج در بودجـه بدهـد.
تصویب بودجه بودجه پیشنهادی شهرداری زمانی قابل اجرا میباشد که از تصویب انجمن شهر بگذرد و در این رابطـه انجمن نیـز باید قبل از اسفند ماه آنرا رسیدگی و تصویب نماید، بنابراین موعد تصویب نهائی بودجه سالیـانه به وسـیله انجمن شهر و ابلاغ آن به شهرداری طبـق ماده 67 قانون حـداکثـر تا اول اسفند ماه سال قبل میبـاشد و در صورتـیکه انجمـن در رأس موعـد مذکـور به وظیفه قانونـی خـود در این مورد عمل نکند شهردار موظف است مراتب را به استاندار یا فرماندار کل و در شهرداری تهران به وزارت کشور اطلاع دهد تا بر طبق ماده 41 اصـلاحی قانون شهرداری اقدام لازم معمـول گـردد. بودجه پیشنهادی پس از تصـویب جهت اجرا به شهـرداری ابلاغ خواهد شد ، شهردار مکلف اسـت نسخه ای از بودجه را حداکثر تا 15 روز بعد از تصویب بوسیله فرمـانداری به وزارت کشور ارسال دارد.
اجـرای بودجـه همانطورکه اشـاره شد بودجه پس از تهیه و تنظیم و تصویب جهـت اجرا به شهرداری، ابلاغ میگـردد، در این مرحله است که بودجه بعنـوان یک برنامه از قوه به فعل درآمده و طی آن عایدات برابر قانون وصول و مخـارج در پس اجـرای فعـالیت و برنامه ها با رعایت کامل مقررات تعهد و پرداخـت میگــردد.پیش بینی درآمـد یا سـایر منابـع تأمیـن اعتبـار در بودجـه مجـوزی بـرای وصـول از اشخاص تلقـی نمیگـردد، و در هر مورد احتیـاج به مجـوز قانونی دارد، همچنیـن وجود اعتبار در بودجه مصوبه بخودی خود برای اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی ایجاد حق نمیکند و استفاده از اعتبارات باید با رعـایت مقـررات مربوط به خـود به عمـل آید.اجـرای بودجه از لحاظ انجـام هزینه خود به دو مرحله تقسیم میگردد:الف ) مرحله اداری و حقوقی شامل: تشخیص ـ تأمین اعتبار ـ تعهد ـ تسجیل ـ حواله درخواست وجه ـ پرداخت که به موجب قانون لازم الاجرا میباشد.ب ) مرحـله مالی و حسابداری شامل : ثبت عملیات و فعالیتهای مالی شهرداری در دفتر روزنامه و نقل آن به دفـاتر کل و معین ، تهیه تراز عملیات ماهیانه (تراز آزمایشی) انجام اصلاحات در پایان دوره و انعکاس آنادائمی و موقت در پایان دوره مالی و نقل حسابهـای دائمی از طریق تراز اختتامیه و تراز افتتاحیه به سال مالی بعـد و بالاخره تهیـه و تنظیـم گزارشهـای مالی و صورتحسابهای نهائی در پایان سال مالی همراه با ضمائم مربوطه به آن ، اجرای این مرحله با برقراری یک سیتم صحیـح حسـابداری که در فاصله زمانی مناسب نظارت مستمر بر امور مالی را ایجاد نماید امکان پذیر است .
تفــریغ‎ بودجـه در پایان سـال مالـی و در پایان دوره عمل بودجه ، امورمالی نسبت به بستن حسابهای موقت و دائمی شهرداری و نقل مانده از طریق تراز افتتاحیه اقدام و صورتحسابهای مالـی را ، تهیه و مراتب را جهت تصـویب تفریغ بودجه تـا آخر اردیبهشت ماه سال به انجمـن شهر گزارش خواهد نمود ، انجمن شهر نیز باید تا آخر خـرداد مـاه آنرا رسیـدگی نمـاید همچنیـن شهـرداری مکلف است نسخه ای از تفـریغ بودجه را حداکثر تا 15 روز بعـد از تصویب به وسیله فرمانداری به وزارت کشور ارسال دارد به مـوجب ماده 44 و آئیـن نامه شهرداریها مصـوب تیرماه 1346 رسیدگی و ممیزی حساب شهرداریها در سه مرحلـه به شرح زیر انجام خواهد گردید:الف) حسابرسی به وسیله شهرداری قبل و بعد از خـرج بوسیله کارکنان ثابـت شهرداری که اطلاعات کافی درامور مالی و حسابداری داشته باشند .ب) حسـابرسی به وسیـله حسابداران قسم خـورده یا متخصص که از طرف انجمن شـهر انتخـاب خواهند شـد، در موقع تفـریغ بودجه شهـرداری مکلـف است نتیـجه گـزارش حسابرسـان مذکـور را هماره تفریغ بودجه در اجرای مفاد ماده 67 و تبصره آن به انجمن شهر و وزارت کشور ارسال دارد.ج) رسیدگـی نهائی به وسیـله انجمن شهـر از طـریق بـررسی گزارشهای مالی و گزارش حسـابرسـان مـذکور در بند ‹ ب › ماده فوق . بدیـن ترتیـب انجـام مرحـله اول یعنـی تهیه و تنظیـم بودجه از اختیارات شهـرداری و مرحلـه دوم تصـویب بودجه از اختیارات انجمن شهر مرحله سوم یعنی اجرای بودجه بوسیله شهرداری و مـرحله چهارم که نظارت بر بودجه است ، در آغاز توسط شـهرداری و سپس مستقیم و غیر مستقیم بوسیله انجمن انجام میگیـرد.
طبقـه بندی بودجـه بودجه در شـکل نوین خود به شرح زیر طبقه بندی گردیده است : ـ طبقه بنـدی عملیـاتـ طبقه بندی درآمدها و سایر منابع تأمین اعتبارـ طبقه بندی هزینـه هاـ طبقه بندی واحد سازمانیـ طبقه بندی اقتصـادین در سرفصل های مربوط در دفتر کل از طریق دفتــر روزنامه، بستن حسابهای


فهرست مطالبفصل اول خصوصیات حسابداری شهرداری ........ 1روش حسابداری .............. 1روش نگهداری حسابها.......... 2بودجه ................. 3تهیه وتنظیم بودجه ............... 3فصل دومتعاریف .................. 7حسابهای عمومی (بامانده بدهکار)................ 8حسابهای عمومی (بامانده بستانکار).................. 8بستانکاران .................. 9بانک /صندوق ...................... 9پیش پرداخت وعلی الحساب ................ 11تنخواه گردان ............... 13تامین اعتبار......... 21فصل سومطبقه بندی عملیات ................ 24طبقه بندی هزینه ها............ 26انواع درآمد............ 28وام دریافتی وسایرمنایع اعتبار............ 29استقراض ازیک حساب برای استفاده در�%A

بررسی رابطۀ بین حمایت اجتماعی و سلامت روان دانشجویان

پژوهش حاضر نتیجه یک تحقیق میدانی است که هدف آن بررسی رابطه بین حمایت اجتماعی و سلامت روان دانشجویان دانشگاه پیام نور کوهدشت می باشد در این تحقیق جهت برآوردن اهداف مورد نظر از پرسشنامه حمایت اجتماعی استفاده شده است و برای سنجش ارتباط بین موضوع پژوهش از آزون ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 161
فرمت فایل doc
حجم فایل 254 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 60
بررسی رابطۀ بین حمایت اجتماعی و سلامت روان دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

فصل اول: کلیات تحقیق
مقدمه 2
بیان مسئله 4
ضرورت مسئله 7
فرضیه ها 8
اهداف تحقیق 8
اهداف جزئی 7
تعریف نظری 8
فصل دوم: ادبیات تحقیق
مباحث نظری 10
سلامت روانی 10
بخش اول: بازخوردهای مزبوط به خود شامل 12
اصول بهداشت روانی 15
ملاک های سلامت روان 15
سلامت روان از دیدگاه مکاتب گوناگون 16
عوامل موثر سلامت روان 17
نقش خانواده در سلامت روان 19
مفهوم سلامت روان در نظریه اسلام 20
مفهوم سلامت روان و بهنجاری از دیدگاه نظریه پردازان 21
پیامدهای سلامتی 25
حمایت اجتماعی 25
سنجش حمایت اجتماعی 26
انواع حمایت 27
مدل های حمایت اجتماعی 29
حمایت اجتماعی و سلامتی 30
حمایت اجتماعی و تغییرات فیزیولوژیک 31
تغییرات ایمنی بدن 32
حمایت های اجتماعی و رفتارهای بهداشتی 32
فصل سوم: روش تحقیق
روش تحقیق 35
جامعه آماری 35
روش نمونه گیری 36
سلامت روان 36
ویژگی های روانسنجی GHQ29 37
روش کمی سازی و نمره گذاری 37
ابزار اندازه گیری حمایت اجتماعی 38
روایی ابزار پژوهش 38
پایایی ابزار پؤوهش 38
شیوه اجرا 38
روش تجزیه و تحلیل داده ها 39
روش گردآوری اطلاعات (میدانی، کتابخانه ای و غیره) 39
فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده ها
آمار توصیفی داده ها 41
توصیف استنباطی داده ها 47
فصل پنجم: نتیجه گیری
نتیجه گیری 51
ملاحضات و مشکلات تحقیق 53
محدودیت های پژوهش 55
پیشنهادات 56
منابع و ماخذ 57


پروژه SSADM سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه

در این پروژه ما سیستم فروشگاه زنجیزه ای رفاه را مورد بحث قرار می دهیم بطور کلی این فروشگاه شامل یک سالن بزرگ فروش و یک انبار است و هر روزه خریداران زیادی برای خرید به این فروشگاه می آید و سیستم مورد استفاده در این فروشگاه سیستم دستی است
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 135
فرمت فایل doc
حجم فایل 23 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30
پروژه SSADM سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه

فروشنده فایل

کد کاربری 1024
کاربر

مقدمه

در این پروژه ما سیستم فروشگاه زنجیره ای رفاه را مورد بحث قرار می دهیم بطور کلی این فروشگاه شامل یک سالن بزرگ فروش و یک انبار است و هر روزه خریداران زیادی برای خرید به این فروشگاه می آید و سیستم مورد استفاده در این فروشگاه سیستم دستی است.

در سالن این فروشگاه قفسه های متعددی وجود دارد که هر قسمت مربوط به یک نوع محصول می باشد و تعداد زیادی کارگر و فروشنده در قسمتهای مختتلف آن مشغول بکار هستند اما با در نظر گرفتن تعداد خریداران و فروش روزانه از شرکتها و کارخانجات تولید کننده به مشکلاتی در فروش و خرید و برداشت سود برخورد می کنیم، که در ادامه توضیح داده خواهد شد.

با توجه به مشکلات موجود هیأت مدیره این فروشگاه اقدام به مکانیزه نمودن این سیستم کرده است و این هیأت شامل 3 نفر از سهام داران همین سیستم موجود مطالعه قرار دادیم و متوجه شدیم با در نظر گرفتن خرید ماهیانه فروشگاه از شرکتهای مختلف و تعداد خریدارانی که همه روزه به فروشگاه می آیند و خریدی که توسط آنان انجام می پذیرد سیستم بازدهی مورد قبول را ندارد و چون تعداد خرید بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه زیاد می باشد متأسفانه مدیر فروشگاه قادر به نگهداری تمام فاکتورهای خرید نمی باشد چون بایگانی آن جا بسیار زیاد جا اشغال می کند و کمتر مورد استفاده قرار می گیرد و محاسبة تعداد کالاها از روی آن وقتی بسیار زیاد را می گیرد و بازهم ممکن است در محاسبات اشتباه رخ دهد پس بطور دقیق نمی توان تخمین زد که سود بدست آمده از فروش کالاها درست استیا خیر.

در قسمت صندوق نیز نمی توان بطور واقعی گفت که در روز چه تعداد از یک کالا فروخته شده است، چون تعداد خریداران زیاد است فروشندگان در قسمت صندوق قادر به یادداشت تمام کالاهای خریداری شده نیست و اگر هم بخواهند این کار را انجام دهند وقت بسیار زیادی از مشتری گرفته می شود. راه حل ارائه شده از طرف ما به کارفرما مکانیزه کردنم سیستم دستی موجود است و چون کارفرما تأکید داشت که نمی خواهد هزینه زیادی صرف تعویض سیستم دستی موجود شود، تصمیم به این گرفته است که شاید با استخدام کردن چندین نفر نیروی انسانی بیشتر

1-مسئولیت ثبت کالاهای خریداری شده از شرکتها

2-تعداد کالاهای چیره شده در قفسه های فروشگاه

3-ثبت جزء به جزء فروش روزانه هر کالا

بتوان نظارت بیشتری در فروش داشت

که بازهم در این روش به مشکلات احتمالی زیادی برخورد می کنیم و چون باید نیروی انسانی خیلی بیشتری بکار گرفته شود و هزینه زیادی صرف حقوق ماهیانة این کارمندان می شود و چون تعدادی از این کارمندان مرتباً باید بر قفسه های نظارت داشته باشد وضعیت آن را به ثبت برساند، باعث شلوغی قسمت های مختلف می شود و ممکن است موجب اعتراض و کم شدن تعداد خریدارن شود و باز به اطمینان نمی توان گفت که سود بدست آمده از خرید و فروش در این فروشگاه درست است و به همین دلیل پرسشنامه ای ترتیب داده ایم تا خواسته‌های مدیر و کارمندان را بصورت کامل بدانیم تا سیستم مورد قبول را ارائه دهیم.